کد خبر : 65852

سرمایه گذاری سنگین دایملر برای رقابت با تسلا

سرمایه گذاری سنگین دایملر برای رقابت با تسلا

دایملر، مالک شرکت مرسدس‌بنز برای کم کردن فاصله‌اش با شرکت تسلا در هشت سال آینده بیش از ۴۰ میلیارد یورو (۴۷ میلیارد دلار) در ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش خودروتک ، مدیر دایملر، هفته گذشته برنامه آینده شرکت برای ساخت خودرو‌های الکتریکی را اعلام کرد. به گفته او با اجرای این برنامه، مرسدس‌بنز آماده خواهد بود تا در سال ۲۰۳۰ به یک خودروساز الکتریکی تبدیل شود.

قرار است در سال ۲۰۲۵ سه پلت‌فرم الکتریکی جدید برای خودرو‌های الکتریکی عرضه شود. همزمان تحقیق و توسعه ساخت پلت‌فرم برای خودرو‌های بنزینی متوقف خواهد شد. دایملر همچنین می‌خواهد هشت کارخانه ساخت باتری تاسیس کند و لیتیوم و فولاد مورد نیازش را از منابعی تامین می‌کند که محیط زیست را آلوده نمی‌کنند.

با این حال مرسدس‌بنز هنوز مشخص نکرده که تولید خودرو‌های بنزینی خود را چه زمانی متوقف خواهد کرد. تصور می‌شود این شرکت همچنان عرضه برخی مدل‌های بنزینی را تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد ادامه دهد.

با وجود این سرمایه‌گذاری سنگین، کالنیوس می‌گوید سود کارخانه به راحتی بیش از۱۰ درصد خواهد بود. این تضمین در حالی داده می‌شود که هزینه ساخت خودرو‌های الکتریکی از خودرو‌های بنزینی بیشتر است.

در برنامه هفته گذشته که در اینترنت منتشر شد، مدیران بنز از تولید دو مدل جدید الکتریکی خبر دادند. بریتا سیگر، مدیر فروش و بازاریابی بنز گفت مایباخ، زیرمجموعه لوکس بنز یک شاسی‌بلند الکتریکی به بازار عرضه می‌کند و در سال ۲۰۲۴ مدل الکتریکی از شاسی‌بلند کلاس G تولید خواهد شد.

بنز در سال‌های اخیر به‌شدت از طرف تسلا احساس خطر کرده است.کارخانه نوپای آمریکایی توانسته به سرعت خریداران ثروتمند را به خودرو‌های الکتریکی خود جلب کند و این شرکت در فناوری ساخت باتری و سیستم‌های خودران پیشتاز است.

بنز پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ خودرو‌های الکتریکی ۵۰درصد از کل فروش کارخانه را شامل شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها