کد خبر : 47800

ضرر دایملر به 2.2 میلیارد دلار رسید

ضرر دایملر به 2.2 میلیارد دلار رسید

دایملر، خودروساز بزرگ آلمان اعلام کرد در سه ماهه دوم ۲۰۲۰تحت تاثیر پاندمی کرونا، به طور خالص ۱.۹میلیارد یورو (معادل ۲.۲میلیارد دلار) ضرر کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، دایملر، خودروساز بزرگ آلمان اعلام کرد در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به طور خالص ۱.۹ میلیارد یورو (معادل ۲.۲ میلیارد دلار) ضرر کرده است. این خودروساز اعلام کرد که عملکرد کلی این شرکت به شدت تحت تأثیر پاندمی  کرونا و افت تقاضای ناشی از آن قرار گرفته است.

الا کائلینیوس، رئیس هیأت‌مدیره  دایملر  توضیح داد: به علت پاندمی بی‌سابقه کووید ۱۹، ما مجبور بودیم یک سه ماهه پرچالش را تحمل کنیم. او ادامه داد: این شرکت به شدت مصمم بود پیگیری هدف خود برای کاهش هزینه‌ها را دنبال کند.

در حالی که در سه‌ماهه دوم امسال درآمدهای شرکت ۱۲.۵ میلیارد یورو کاهش یافته و به ۳۰.۲ میلیارد یورو رسیده بود، نقدینگی خالص صنعتی شرکت با اندکی افزایش به ۹.۵ میلیارد یورو رسید. به گفته کائلینیوس، این افزایش نقدینگی نشان‌دهنده کنترل مؤثر هزینه و مدیریت بودجه است که این خودروساز برای ادامه به آن نیاز دارد.

در ۳ ماهه دوم فروش برند اصلی دایملر، مرسدس بنز، ۳۰ درصد کاهش یافت و به ۴۸۰,۸۰۰ خودرو رسید. در ۳ ماهه دوم امسال فروش کامیون‌ها و اتوبوس‌های دایملر با سقوطی ۵۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۶۱,۰۰۰ دستگاه رسید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها