کد خبر : 37872

سال سخت مرسدس بنز شروع شد

سال سخت مرسدس بنز شروع شد

مدیر عامل دایملر، کمپانی مادر مرسدس بنز، در مورد اهداف کاهش دی اکسید کربن می گوید «من برای میان مدت، اطمینان دارم. اما سال های 2020 و 21 با چالش رو به رو هستیم.» ظاهرا رعایت استانداردهای آلایندگی برای بنز هم آسان نیست.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، اولا کالِنیوس Ola Kaellenius مدیر عامل دایملر اعتقاد دارد که نباید سودآوری شرکت فدای نسل بعدی خودروهای برقی شود. حتی مرسدس بنز هم برای رعایت قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا در مبارزه با آلودگی هوا، تقلا می کند.

فشارها برای کاهش آلاینده ها همچنان رو به افزایش است اما گرایش مردم هم به خودروهای اس یو وی [شاسی بلند مناسب برای دشت و دمن که مصرف بالایی دارند] روند افزایشی دارد. کالنیوس در مورد خودروی برقی جدید این کمپانی اظهار نظر کرده و می گوید که باید از لحاظ اقتصادی، منطقی رفتار کرد و نباید خودروهای برقی را با قیمت پایین تر عرضه کرد.

اتحادیه اروپا خودروسازانی که از سال 2020 و 21 سطح انتشار دی اکسید کربن را کاهش ندهند جریمه خواهد کرد.

این در حالی است که کمپانی دایملر بزرگترین کاهش سود سالانه در یک دهه گذشته را گزارش کرده و با کاهش 64 درصدی، مبلغی حدود 5 میلیارد یورو از دست داده که بخشی از آن به خاطر سرمایه گذاری در خودروهای برقی و هیبریدی است.

هر چند که مرسدس بنز عنوان پرفروش ترین سازنده خودروهای تجملی و لاکچری را حفظ کرده اما سود خالص آن به 2.7 میلیارد یورو تنزل یافته در حالی که انتظار می رفت به 7.6 میلیارد یورو برسد. 4.2 میلیارد یورو به خاطر رسوایی دیزلی در آلمان و مراحل قانونی آن از دست رفته است.

دایملر

برای جلوگیری از زیان های بیشتر، دایملر در حال تغییر زیرساختها و متوقف کردن وانت کلاس X و کاهش خدمات حمل و نقل نوین است که به ترتیب 828 و 405 میلیون یورو زیان به بار آورده اند.

دایملر تقسیم سود را نیز کاهش داده و به ازای هر سهم با کاهش 72 درصدی، 0.9 یورو سود می دهد.

مدیر عامل دایملر در این باره گفته که این شرکت به زودی به مسیر سلامت باز می گردد اما زمان می برد و درمان عاجلی وجود ندارد. کالنیوس 50 ساله که رئیس تحقیق و توسعه دایملر بوده از ماه مه سال 2019 سکان هدایت دایملر را به دست گرفته است و با دو چالش بزرگ رو به رو است، یکی تعدیل نیرو که دامن صنعت خودروی آلمان را گرفته و دومی دوره گذار به خودروهای برقی و هیبریدی است که نیاز به زیرساختها با سرمایه گذاری های هنگفت دارد.

این چالش ها باعث شده که در سال گذشته دایملر با کاهش ارزش 12 درصدی سهام رو به رو شود، در حالی که تولید کننده خودروی برقی آمریکایی تسلا 84 درصد افزایش ارزش سهام را در سال 2019 به ثبت رسانده است.

مایکل مودرس مدیر صندوق در مؤسسه یونین اینوستمنت Union Investment می گوید: «جای زیادی برای خوش بینی باقی نمانده است، سالها طول خواهد کشید که حاشیه سود برای این خودروساز پرتجمل به سطح قابل قبول بازگردد.»  

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها