کد خبر : 62189

فراخوان 661 هزار دستگاه فورد اکسپلورر به دلیل نقص فنی در سقف

فراخوان 661 هزار دستگاه فورد اکسپلورر به دلیل نقص فنی در سقف

شرکت فورد موتور ۶۶۱ هزار خودروی شاسی بلند از مدل اکسپلورر Explorer را در مناطق آمریکای شمالی به علت نقص فنی فراخوان می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، شرکت فورد موتور 661 هزار خودروی شاسی بلند از مدل اکسپلورر Explorer را در آمریکای شمالی به درخواست نهادهای نظارتی ایالات متحده فراخوان می کند چرا که پین های نگهدارنده می توانند شل شوند و اجازه دهد پوشش های ریل سقف از خودرو جدا شود.

این فراخوان شامل خودروهای تولید شده بین سال های 2016 و 2019 می شود. فروشندگان این خودروها پین های فشاری را نصب و هر گونه گیره ریل و یا روکش ریل آسیب دیده سقف را تعویض می کنند.

شرکت فورد، دومین خودروساز بزرگ آمریکا، در اسنادی که روز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا برای اولین بار اوایل سال 2020 به دنبال 11 گزارش درباره جدا شدن پوشش ریل سقف این خودروها، این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

در ماه آوریل، این اداره از فورد درخواست فراخوان کرد، که طبق گفته این اسناد، فورد در ابتدا گفته بود که ضروری نیست چرا که احتمال جدا شدن ریل سقف به علت سبکی آن کم است.

فورد اکسپلورر مدل 2021

فورد در ماه نوامبر اعلام کرده بود که قبل از موافقت با فراخوان 30 آوریل، ضمانت خود را برای پوشش این مشکل برای 10 سال یا 150 هزار مایل تمدید خواهد کرد.

سخنگوی فورد روز یکشنبه گفت که این خودروساز از تصادفات و جراحات مربوط به این وضعیت اطلاعی ندارد.

وسایل نقلیه ای که شامل این فراخوان می شوند دارای پوشش ریل سقفی به رنگ های نقره ای، سیاه یا مشکی هستند. اعلامیه های مشتریان در اواخر ماه ژوئن آغاز می شود.

این فراخوان شامل 620483 دستگاه وسیله نقلیه در ایالات متحده، 36419 دستگاه در کانادا و 4260 دستگاه در مکزیک می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها