کد خبر : 61683

نتایج همکاری هوندا و جنرال موتورز

نتایج همکاری هوندا و جنرال موتورز

‌اوایل امسال شایع شده بود که جنرال موتورز در کارخانه‌های خود،‌ محصولات هوندا و آکورا تولید خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ،  به احتمال زیاد در کارخانه مکزیک جنرال موتورز که در شهر راموس آریزپه قرار دارد و فعلا خودروهای شورولت بلیزر و ایکوئیناکس تولید می‌کند و دیگری هم در کارخانه جنرال موتورز در ایالت تنسی در شهر اسپرینگ هیل است که در حال حاضر کادیلاک لیریک تولید می‌کند.

اخیرا هم در اخبار آمده بود که جنرال موتورز در تنسی کارخانه دوم خود را برای تولید باتری لیتیوم آیون به نام آلتیوم را راه‌اندازی کرده که هم محصولات جنرال موتورز را پشتیبانی می‌کند و هم برنامه‌های هوندا را. در آن صورت هوندا برخلاف سایر خودروسازان ژاپنی، با کمترین هزینه و تلاش ممکن، اهداف برقی شدن محصولاتش را پی خواهد گرفت.

البته این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که در بلندمدت این راهبرد به نفع هوندا نیست و نباید از سایر خودروسازان در این زمینه عقب بماند و با تکیه به خودروسازان دیگر دوران دگردیسی از بنزینی به برقی را پشت سر بگذارد.

برای همین است که گام دوم هوندا در نیمه دوم دهه ۲۰۲۰، یعنی از سال ۲۰۲۵ به بعد، معماری برقی یا e:Architecture معرفی خواهد شد که پلت‌فرمی کاملا جدید مخصوص خودروهای برقی است و هوندا آن را راهبری خواهد کرد.

 این پلت‌فرم به هوندا امکان می‌دهد که یکسری محصولات جدید را طراحی و عرضه کند. البته این محصولات ابتدا در بازار آمریکای شمالی معرفی می‌شوند و بعد در بازارهای دیگر گسترش می‌یابند. فعلا در این لحظه، اطلاعات و جزئیات زیادی در باره معماری برقی هوندا منتشر نشده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها