کد خبر : 42797

ساخت مدل های ارزان تر لوتوس کلید خورد

ساخت مدل های ارزان تر لوتوس کلید خورد

آن چه از لوتوس در ذهن ها باقی است، سوپرکارهای بسیار گران قیمت و خودروهای مخصوص مسابقه است، اما حالا که صاحب این برند، یک کمپانی چینی است، به تدریج خودروهایی عرضه خواهد کرد که با قدرت خرید مردم سازگاری داشته باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، برند لوتوس، که حالا زندگی جدیدی را با مالکیت کمپانی خودروسازی چینی «جیلی» آغاز کرده است، برنامه های جدیدی در سر دارد. فیل پوفام، مدیر عامل لوتوس در مصاحبه با بلومبرگ خبر از یک سوپرکار برقی منحصر به فردی به نام لوتوس اویجا Lotus Evija داده بود که 2 میلیون دلار قیمت گذاری شده و از آن فقط 130 دستگاه تولید می شود. اما برنامه ای که جیلی بعد از خرید این برند برای آن دارد تولید خودروهای قابل خریدتر با قیمت های 67 تا 110 هزار دلار است که هنوز نام یا مدل آن مشخص نشده است.

برند لوتوس معروف به تولید خودروی مسابقه ای مخصوص گراند تور و فرمولا1 است اما آن چه جیلی از آن می خواهد یک خودروی برای زندگی واقعی مردم در خیابان ها است. این خودروی جدید لوتوس که قرار است قابل خریدتر برای مردم باشد، آخرین خودروی احتراق داخلی یا درون سوز بنزینی است که لوتوس طراحی و عرضه خواهد کرد، بعد از آن لوتوس به دنبال قوای محرکه با سوخت های جایگزین خواهد بود. الیجا که مدیر عامل لوتوس از آن صحبت به میان آورده است قوای محرکه تمام الکتریک دارد.

در صورت تحقق این برنامه و عرضه خودروهای ارزان تر، لوتوس 5000 دستگاه خودرو در سال تولید می کند که مردم عادی هم قدرت خرید آن را داشته باشند. حالا که صاحب این برند تغییر کرده و یک کمپانی چینی است، در آینده به احتمال زیاد نمی تواند به سگمنت خودروهای اسپورت اکتفا کند و باید وارد سگمنت های جدید بازار شود. به احتمال زیاد با مدیریت جدید و نوع نگرش جیلی، لوتوس در آینده خودروی شاسی بلند، یا سدان اسپورت طراحی و عرضه خواهد کرد.

چین که چند سالی است بزرگترین بازار خودروی دنیا است، برای آن که سری در میان سرها داشته باشد و برندهای خودروسازی مطرحی در دنیا داشته باشد، به تدریج برندهای بسیار معروف اما در حال ورشکستگی را خریداری می کند و از نام، تجربه و پتانسیل های آن ها بهره مند می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها