کد خبر : 22258

اولین شاسی بلند لوتوس در راه است

اولین شاسی بلند لوتوس در راه است

تصاویر جاسوسی که مشاهده می‌کنید متعلق به اولین خودروی شاسی‌بلند ساخته شده با نشان لوتوس است. البته نمی‌توان انکار کرد که با وجود پوشش‌های استتاری نصب شده روی بدنه، چهره‌ای مشابه با خودروی شاسی‌بلند برند تازه تاسیس Lynk & Co قابل تشخیص است اما با توجه به جزئیات متفاوتی که وجود دارد، می‎توانیم مطمئن باشیم این بدنه تنها پوششی برای پنهان کردن چهره واقعی مدل شاسی‎بلند برند بریتانیایی لوتوس است.

به گزارش خودروتک ، شاسی بلند لوتوس در نمای اولیه به محصولات Lynk & Co بسیار شبیه است و طبق پیش‌بینی‌ها از پیشرانه های ولوو بهره خواهد برد.

عکاسانی که موفق به ثبت این تصاویر شده‎اند محل دیدار با این خودروی شاسی‎بلند را در اطراف محل شرکت لوتوس ذکر کرده‎اند. این برند باسابقه اکنون تحت مالکیت گروه جیلی درآمده که قبل از آن شرکت ولوو را نیز در حمایت خود داشته و برند نوپای Lynk & Co نیز توسط آن تاسیس شده است. از مدت‎ها پیش شایعاتی منتشر شده که براساس آن، ساختار کلی شاسی‌بلند برند لوتوس برگرفته از محصولات خودروهای ولوو خواهد بود.

هرچند هنوز نمی‌توان با اطمینان اظهارنظر کرد ولی به نظر می‌رسد گلگیرهای خودروی آزمایشی بزرگتر شده‌اند تا چرخ‌های بزرگتری برای خودرو نصب شود. در کل این احتمال وجود دارد که شاسی‌بلند لوتوس ابعاد بزرگتری از همتای خود با برند Lynk & Co داشته باشد.

اما نکته بسیار جالب درمورد این خودرو این است که در نمای عقب آن هیچ خروجی اگزوز مشاهده نمی‌شود که می‌توان آن را به عنوان نشانه‌ای از نصب پیشرانه برقی در سینه شاسی‌بلند لوتوس دانست. هنوز برای اظهارنظر قطعی در مورد بخش فنی این خودرو زود است اما می‌توان احتمال داد که لوتوس از فناوری توسعه یافته هیبرید توسط ولوو بهره گرفته و از پیشرانه‌های پلاگین هیبرید این برند استفاده می‌کند.

تصاویر جاسوسی اولین شاسی بلند لوتوس

براساس شنیده‌ها مهندسان لوتوس، پورشه کاین را به عنوان سرآمد خودروهای شاسی‌بلند اسپرت درنظر گرفته و بسیار تلاش کرده‌اند تا قابلیت‌های حرکتی محصول خود را به سطح توانایی‌های این خودروی آلمانی نزدیک کنند. با تمام این‌ها، هدف نهایی مسئولان لوتوس این است که محصول نهایی احساسی از یک لوتوس را منتقل کند نه چیزی شبیه به هیچکدام از رقبای این خودرو در این رده.

آقای Jean-Marc Gales در اظهارنظری در سال 2018 بیان کرده بود که قرار نیست از زبان طراحی مشابه با خودروهای اسپرت برند لوتوس در فرم‌دهی به مدل شاسی‌بلند نیز استفاده شود اما در عین حال این خودرو باید به عنوان یک لوتوس کاملاً قابل شناسایی باشد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها