کد خبر : 13776

نظر عجیب ترامپ درباره خودروهای خودران

نظر عجیب ترامپ درباره خودروهای خودران

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ضمن حمله به خودروهای خودران و سیستم هوشمند این خودروها می گوید هیچ علاقه ای به سوار شدن به خودروهای هوشمند ندارد.

به گزارش خودروتک ، ترامپ  اعلام کرده که هرگز حاضر نیست سوار خودرویی شود که یک سیستم کامپیوتری آن را هدایت می کند و راننده ندارد.

جالب است که این سخنان در شرایطی مطرح می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده است. درواقع ایالات متحده یکی از مهدهای اصلی ساخت و طراحی خودروهای هوشمند است  و وقتی رئیس جمهور این کشور چنین اظهاراتی را مطرح می کند، می توان انتظار داشت که شرکت های تولید کننده این نوع خودروها تا حد زیادی متاثر و خشمگین شوند.

دونالد ترامپ از زمان رسیدن به قدرت تا کنون رویکردها خود را در خصوص خودروهای خودران تا حد زیادی تغییر داده است. درواقع او به شدت سختگیرانه تر از رئیس جمهورهای پیشین ایالات متحده به مسئله خودروهای خودران می نگرد. یکی از منابع آگاه نزدیک به دونالد ترامپ در این خصوص می گوید: دونالد ترامپ هیچ علاقه ای به خودروهای خودران ندارد و نسبت به این خودروها بسیار بدبین است تا حدی که ایده خودروهای خودران را دیوانه وار می خواند.

در حال حاضر شرکت های مطرحی مثل اوبر و تویوتا روی طرح خودروهای خودران متمرکز شده اند و غولهای فناوری مثل اپل نیز طرح هایی برای خودروهای الکتریکی خودران دارند. اما با همه این ها دونالد ترامپ علاقه ای به این نوع پروژه ها ندارد. به گفته یک منبع آگاه  دونالد ترامپ در سال 2017 در حضور دیگران در مورد اقدامات شرکت هایی مثل تسلا گفته: من هرگز به کامپیوترها اطمینان ندارم و جان خودم را در اختیار کامپیوترها نمی گذارم.

رئیس جمهور آمریکا در یک اظهار نظر داخلی در کاخ سفید نیز تاکید کرد که خودروهای سنتی را نسبت به خودروهایی مثل خودرو خودران تسلا ترجیح می دهد.


منبع: انتخاب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها