کد خبر : 12330

تویوتا برای خودران های خود نقشه HD تهیه می کند

تویوتا برای خودران های خود نقشه HD تهیه می کند

بخش توسعه و تحقیقات پیشرفته تویوتا که به اختصار با نام TRI-AD شناخته می شود، قصد دارد با همکاری شرکت Carmera نقشه های با کیفیت HD را از جاده ها و مسیرهای عمومی تهیه کند. این نقشه ها بر اساس تصاویر بدست آمده از دوربین ها استخراج خواهند شد.

به گزارش خودروتک، این نخستین گام در راستای گسترش پلتفرم نرم افزاری نقشه های خودکار (AMP) محسوب شده و خودروهای مجهز به دوربین های چندگانه، وظیفه تامین تصاویر لازم برای تهیه نقشه ها را بر عهده خواهند داشت.

معاون ارشد رانندگی خودکار TRI-AD در این باره گفته: در حال حاضر توسعه نقشه های خودکار به طور عمده به خودروهای گران قیمت مخصوص نقشه برداری وابسته است. تعداد این خودروها محدود بوده و فرایندها نیز مستلزم کارهای دستی زیاد و طولانی مدت است. ما هیجان زده ایم که با شرکت Carmera جهت تولید نقشه های HD خودکار و فراهم سازی امکان رانندگی اتوماتیک همکاری می کنیم.

آنطور که اعلام شده، دو شرکت دوربین هایی را روی اتومبیل های تست تویوتا نصب نموده و در عرض ماه های آتی در نقاط مرکزی توکیو اقدام به گردآوری داده خواهند کرد. این دوربین ها با سیستم Toyota Safety Sense در ارتباط بوده و تصاویر ضبط شده آنها به صورت لحظه ای توسط پلتفرم Carmera پردازش می شوند. نتیجه پردازش های این پلتفرم در نهایت منجر به تولید داده های لازم برای ساخت نقشه HD می شود.

تویوتا

هدف نهایی از این پروژه تهیه اطلاعات فوق العاده دقیق و قابل اطمینان از راه ها برای اتومبیل های خودران عنوان شده است. با توجه به حرکت اکثر خودروسازان به سمت فناوری خودران، وجود چنین اطلاعات و نقشه های دقیقی می تواند در تحقق رویای خودروهای بدون راننده نقشی کلیدی ایفا کند.

در کنار تهیه نقشه های با کیفیت و دقیق، هوش مصنوعی نیز فعلا نیازمند پیشرفت بوده و باید گام های بلندتری در این زمینه برداشته شود تا حضور راننده در پشت فرمان به یک اتفاق نوستالژیک تبدیل گردد!

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها