کد خبر : 11779

انقلاب در گفتگوی هوشمند خودروها

انقلاب در گفتگوی هوشمند خودروها

کوالکام در رویداد MWC 2019، تراشه‌های مخصوص خودرو اسنپدراگون Automotive 5G و Automotive 4G را برای ایجاد ارتباطات دوربرد میان خودروها و بهبود قابلیت‌های اتومبیل‌های خودران در فرایند ناوبری و تعیین موقعیت معرفی کرد.

به گزارش خودروتک، کوالکام امروز، تراشه‌های 5G و 4G خود را برای اتصال وسایل نقلیه تحت‌شبکه معرفی کرد. این تراشه‌ساز آمریکایی در‌حال‌توسعه‌ی پلتفرم‌های پیشرفته‌ی ارتباطی است که هدف از تولید آن‌ها تقویتِ موج جدید تجربیات درون خودرویی و ویژگی‌های تله‌ماتیک، شامل ویژگی‌های پیشرفته‌ی ایمنی خودرو و ماشین‌های خودران است. این شرکت می‌گوید خودروهای مجهز به این تراشه‌ها تا سال ۲۰۲۱ از راه خواهد رسید.

qualcomm 5g

پلتفرم‌های Automotive 4G و Automotive 5G اسنپدراگون شرکت کوالکام از ویژگی‌هایی نظیر ارتباطات مستقیم C-V2X و سیستم مکان‌یابی جهانی مولتی فرکانس با دقت بالا (HP-GNSS) و قابلیت‌های RF Front-End بهره‌مند بوده است؛ ازاین‌رو، این تراشه‌ها ویژگی تعیین موقعیت (Positioning) بیشتری به خودروها خواهد داد. خودروهای مجهز به این تراشه‌ها علاوه‌بر تعیین موقعیت بهینه‌تر، از ارتباطات خودرو‌به‌خودرو و خودرو‌به‌زیرساخت بهتری نیز بهره‌مند خواهند شد. 

qualcomm 5g

تراشه‌ی Automotive 5G اسنپدراگون اولین تراشه‌ای است که از قابلیت دو سیم‌کارت هم‌زمان فعال (DSDA) برخوردار است. به‌گفته‌ی ‌کوالکام، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ کیت طراحی مرجعی دراختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت تا آن‌ها را قادر به آزمایش این پلتفرم‌ها سازد.

qualcomm 5g

 با چنین تراشه‌هایی امکان حرکت و ناوبری مستقل از راننده در خودروها ایجاد می‌شود. بدون ایجاد اتصال و ارتباطِ پیشرفته و مطمئن، وسایل نقلیه‌ی خودران به داده‌های موردنیاز برای ناوبری در محیط‌های همواره در‌حال‌تغییر شهری دسترسی نخواهند داشت.  اگرچه سیستم‌های کنونی تا اندازه‌ای در این حوزه موفق عمل کرده‌اند، فرایند ارتباطی بهینه و کامل‌تری برای بهبود قابلیت‌های خودروهای خودران در آینده قطعا ضروری است. 

qualcomm 5G

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها