کد خبر : 9367

غریبه غول کش

غریبه غول کش

آسپارک Owl را به خاطر دارید؟ هایپرکار ژاپنی خارق‌العاده‌ای که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد و بسیاری از عاشقان این‌گونه خودروها را به تعجب و تحسین وا داشت.

به گزارش خودروتک، از آن تاریخ تا به امروز آسپارک Owl مراحل در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی بود و به تازگی مسئولان شرکت تولیدکننده این ابرخودرو هیجان‌انگیز ژاپنی اعلام کرده‌اند که به دنبال رکوردشکنی در جهنم سبز یا همان پیست نوربرگ‌رینگ مشهور با این افسانه سامورایی هستند.

سخنگوی آسپارک در مصاحبه با تاپ گیر گفته است: «پرفورمنس عالی و عملکرد خیره‌کننده آسپارک Owl به ما اجازه می‌دهد به راحتی به رکوردشکنی در نوربرگ‌رینگ فکر کنیم.» سخنگو این شرکت همچنین اضافه کرده نسخه‌ مسابقه‌ای Owl نیز در صورت وجود تقاضای کافی می‌تواند تولید شود و به عنوان یک افسانه سرعت برای همیشه در ذهن همگان ماندگار شود.

بالاتر از هزار اسب

تاپ گیر می‌گوید قدرت خودرو حالا به ۱۱۵۰ اسب بخار رسیده است. اما در بروشوری که در سایت آسپارک وجود دارد، این خودرو قدرتی برابر با ۴۲۹ اسب بخار و گشتاوری معادل ۷۶۴ نیوتن متر دارد. تست‌های آسپارک قبلاً نشان داده‌اند Owl می‌تواند در ۱٫۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. مشخصات رسمی کارخانه نشان می‌دهد این هایپرکار می‌تواند به سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت برسد اما در این صورت بُرد آن تنها ۱۵۰ کیلومتر خواهد بود.

جالب است بدانید که این خودرو تنها ۸۵۰ کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن به گلی از فیبرکربن ساخته شده است. زیر بدنه نیز فریم لوله‌ای قرار دارد. 

از این خودرو قرار است تنها ۵۰ دستگاه ساخته شود و قیمت آن نیز ۳٫۱ میلیون یورو اعلام شده است که بهایی به غایت گزاف است. نخستین خریدار خوشبخت این خودرو در سال ۲۰۲۰ خودرویش را تحویل خواهد گرفت.

 

رقبای خطرناک

از میان رقبای این هایپرکار می‌توان به لامبورگینی اونتادور SVJ با زمان ۶ دقیقه و ۴۴٫۹۷ ثانیه به عنوان رکورددار جهنم سبز، مک لارن P1 LM لازانته موتور اسپورت با رکورد ۶ دقیقه و ۴۳٫۲ ثانیه در نوربرگ‌رینگ و Nio EP9 با زمان ۶ دقیقه و ۴۵٫۹۰ ثانیه به‌عنوان سریع‌ترین خودروی الکتریکی این پیست اشاره کرد.


مبنع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها