کد خبر : 7649

و سرانجام لامبورگینی هوراکان EVO

و سرانجام لامبورگینی هوراکان EVO

بعد از گذشت پنج سال، لامبورگینی حالا با به‌روزرسانی هوراکان، جانی تازه به ارزان‌ترین محصولش بخشیده است.

به گزارش خودروتک، لامبورگینی EVO را باید هدیه سال 2019 میلادی لامبورگینی به هوراکان دانست که در پنجمین سال حضور این ایتالیایی، عرضه شده است.

هوراکان متولد سال 2014 است و با هدف جایگزینی گالاردو، به بازار جهانی راه پیدا کرد. این خودرو ابتدا با پسوند LP-610 عرضه می‌شد. سپس در سال 2016 مدل‌های تک دیفرانسیل آن با پسوند LP-580 به بازار آمد.

در سال 2017 نیز لامبورگینی با ارتقای پیشرانه و بهبود آیرودینامیکی بدنه آن، نسخه هوراکان پرفورمانته را به بازار فرستاد که هم در نسخه کوپه و هم در نسخه اسپایدر قابل سفارش بود. حالا و در نخستین هفته از سال 2019 میلادی، نوبت عرضه اولین آپدیت مهم هوراکان رسیده؛ آپدیتی که هم تغییرات ظاهری دارد و هم با ارتقای فنی و بهبود تجهیزات رفاهی همراه شده است.

EVO؛ پسوندی تازه برای هوراکان

قبل از هرچیز باید بدانید که بعد از این به‌روز رسانی، لامبورگینی نام این ایتالیایی را به Huracane EVO تغییر داده تا همه متوجه تغییر این نسخه با هوراکان‌های سابق باشند!

اولین تغییر ظاهری در سپر جلو رخ داده؛ جایی که اضافه‌شدن چند اسپلیتر باعث بهبود جریان هوای عبوری شده است. در نمای جانبی نیز متوجه رینگ‌های کاملا جدید 20 اینچی Aesir می‌شویم که با تایرهای پیرلی P Zero پوشانده شده‌اند. البته از ورودی هوای جدید کناری خودرو هم نباید غافل شد. شاید باورکردنش سخت باشد اما لامبورگینی با همین تغییرات به ظاهر ساده توانسته نیروی چسبندگی هوراکان اوو را پنج برابر بیشتر از هوراکانی کند که در سال 2014 رونمایی کرده بود.

در نمای عقبی خودرو، شاهد تغییرات مهم‌تری هستیم؛ در نسخه‌های سابق هوراکان، چهار خروجی اگزوز در طرفین سپر جاخوش کرده بودند اما لامبورگینی برای هوراکان اوو تنها از دو خروجی استفاده کرده و جالب‌تر اینکه این دو خروجی -درست مانند هوراکان پرفورمانته- در طرفین جاپلاکی قرار گرفته‌اند.

قلب مشترک با هوراکان پرفورمانته

اول از جزییات فنی شروع کنیم؛ اوو از همان پیشرانه هوراکان پرفورمانته بهره می‌برد، یعنی همان قلب معروف 5.2 لیتری 10 سیلندری که حالا 640 اسب بخار به همراه 600 نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ‌ها قرار می‌دهد.

قدرت بیشتر اوو موجب شده تا این سوپراسپرت 1422 کیلوگرمی تنها 2.9 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 و همچنین 9 ثانیه برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر برساعت، زمان لازم داشته باشد. اوو که می‌تواند تا 325 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد، تنها به 31.9 متر برای توقف کامل در سرعت 100 کیلومتر برساعت، نیاز دارد.

هوراکان اوو به چندین ویژگی فنی جدید مجهز شده که مهم‌ترین‌شان LDVI است؛ سیستمی که در هر لحظه می‌تواند تمام پارامترهای دینامیکی خودرو را رصد کند تا هم گشتاور هر چهار چرخ و هم بهترین حالت برای فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب را تشخیص دهد. 

دومین سیستم جدید هوراکان اوو را باید ورژن دوم LPI دانست؛ سیستمی که به کمک سنسورها و همچنین ژیروسکوپ قرار گرفته در مرکز ثقل خودرو، می‌تواند تمام شتاب‌های وارده -اعم از جانبی، طولی و حتی عمودی- را محاسبه کند. با محاسبه این داده‌ها، سیستم تعلیق مغناطیسی خودرو که حالا دومین نسخه آن روی هوراکان اوو قرار گرفته، می‌تواند بهترین واکنش تعلیق را در حالت‌های مختلف رانندگی، انتخاب کند.

کابینی مدرن‌تر از قبل

مهم‌ترین اتفاقی که در کابین هوراکان اوو رخ داده، اضافه شدن مانیتور 8.4 اینچی لمسی است که حالا قابلیت کنترل با اشاره دست (gesture control) داشته و به سیستم Apple CarPlay نیز مجهز شده است. با این سیستم چندرسانه‌ای می‌توان مواردی مانند صندلی‌ها، نویگیشن و سیستم LDVI را کنترل کرد.

همچنین جزییات تریم داخلی خودرو نیز که با نام Arancio Dryope معرفی شده، کاملا در تشابه با رنگ چهار لایه جدیدی هوراکان اووست که لامبورگینی نامش را Arancio Xanto گذاشته است.

لامبورگینی هوراکان اوو هرچند هم‌اکنون با قیمتی تقریبی 261 هزار دلار در آمریکا، 161 هزار پوند در انگلیس، 3.2 میلیون یوآن در چین و 29.8 میلیون ین در ژاپن قابل خریداری است اما از بهار 2019 تحویل جهانی آن آغاز می‌شود. جهت یادآوری باید بدانید که هم‌اکنون در بازار آمریکا، مدل‌های 2018 هوراکان LP610 حدود 240 هزار دلار در مدل کوپه و حدود 262 هزار دلار در مدل اسپایدر قیمت دارند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها