کد خبر : 82958

رونمایی از اولین اروپایی وارداتی بازار خودرو

اشکودا به ایران آمد

اشکودا به ایران آمد

شرکت پارس ساتر هوشمند، نماینده رسمی اشکودا در ایران، از 5 محصول جدید این برند اروپایی به‌عنوان وارداتی‌های جدید بازار ایران رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک ، با آزادسازی واردات خودرو، این چینی‌ها بودند که برای ورود به بازار کشور صف کشیدند. اگرچه گفته می‌شد محدودیتی برای واردات خودروهای ژاپنی و کره‌ای وجود ندارد ولی با این حال به نظر می‌رسید که خبری از حضور برندهای اروپایی نبود.

با اینکه تصور می‌شد با رفع ممنوعیت واردات خودرو، از بین شرکت‌های اروپایی مانند همیشه این رنو و پژو باشند که دوباره به بازار خودروی کشور بازگردند، اما در کمال تعجب یکی از برندهای نام‌دار اروپایی به اسم SKODA گوی سبقت را از رقیبان ربود.

اشکودا یکی از زیرمجموعه‌های مطرح گروه بزرگ فولکس‌واگن است که حالا فارغ از اما و اگرها، به راحتی به کشور وارد شده است. شرکت پارس ساتر هوشمند امروز از 5 محصول جدید این برند رونمایی کرد که گفته می‌شود عرضه آنها تا پایان سال رقم خواهد خورد.

اسکالا

هاچ‌بک‌ سایز متوسط و اسپرت‌گرای اشکودا از همان پلتفرمی استفاده می‌کند که فولکس‌واگن گلف روی آن توسعه پیدا کرده است. این خودرو با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود ولی بهترین گزینه سبد فروش، نسخه 1.5 لیتری توربوشارژ با 150 اسب‌بخار قدرت است.

اوکتاویا

بی‌تردید مشهورترین عضو فعلی خانواده اشکوداهای رونمایی‌شده در ایران، Octavia است. سدان نامداری که هم‌رده با آئودی A3 در بازارهای جهانی موفقیت‌های بی‌شماری به دست آورده است. نکته جالب درباره این خودرو پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ آن است که می‌تواند 150 اسب‌بخار نیرو تولید کند.

کامیک

تازه‌وارد خانواده اشکودا Kamiq است که در قالب یک کراس‌اوور کوچک با هدف جذاب جوانان طراحی شده است. اگرچه در بازارهای جهانی نسخه یک لیتری توربوشارژ این خودرو طرفداران فراوانی دارد اما به نظر می‌رسد برای بازار ایران ویرایش 1.5 لیتری 150 اسب‌بخاری آن در نظر گرفته شده باشد.

کاروک

اگرچه تنها 4 سال از زمان عرضه Karoq می‌گذرد اما این کراس‌اوور سایز متوسط با اقبال خیره‌کننده‌ای در سطح جهانی مواجه شده است. گزینه اصلی پیشرانه این خودرو قوای محرکه یک لیتری سه سیلندر توربو با قدرت 115 اسب‌بخاری است. اما در ویرایش 2 لیتری توربوشارژ می‌توان قدرت فوق‌العاده 187 اسب‌بخاری را از آن انتظار داشته باشیم.

کوشاک

دیگر شاسی‌بلند رونمایی‌شده در مراسم امروز Kushaq نام داشت که از نظر ابعاد کمی بزرگ‌تر از کامیک و کوچک‌تر از کاروک به نظر می‌رسید. برای این خودرو نیز همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 150 اسب‌بخار نیرو در نظر گرفته شده است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها