کد خبر : 7950

جدال نفس گیر بین کوروت، واکسهال و جگوار

جدال نفس گیر بین کوروت، واکسهال و جگوار

اما آیا شورولت کوروت استینگری، ‌جگوار F-type Coupe R و واکسهال VXR8 توانایی رقابت با دیگر اعضای این گروه ۱۲ نفره را دارند؟

به گزارش خودروتک، هدف روز هندلینگ، به‌صورت خلاصه این است که می‌خواهیم لذت بخش ترین خودرو برای رانندگی را در بازار انگلستان کشف کنیم.این خودرو باید گوش به فرمان تمام دستورات راننده باشد و رفتار غیر قابل کنترلی را از خود بروز ندهد. شاید با گفتن این جمله به خصوص در مورد چنین اساطیر هرزگردی شما را متعجب کرده باشم، ‌اما ناامید نشوید، ‌زیرا قطعا در پس چنین چهره‌های خشنی احساسی لذت بخش از رانندگی پیش‌بینی شده است، ‌این را برای متعصبانی گفتم که فکر می‌کنند در حال نکوهش این رده از خودروهای با رفتار نسبتا سنتی هستم.

خوب در اینجا با ۳ موتور V8 دف عقب رو به رو هستیم، ‌قطعا هم نیازی به این نیست که کیلومتر ها در پیست اتومبیل رانی رانندگی کنیم تا رفتار آن ها را درک کنیم.به طور خلاصه خدمتتان عرض کنم که یکی از این ها به اندازه یک و نیم برابر آن چه که انتظار داشته ایم عمل کرد، ‌اما یکی دیگر از آن ها آمد و حداقل دو برابر تاثیر گذاری را بر روی ما گذاشت و این ماجرا برای تیم آزمایش، ‌دوئلی وصف ناپذیر و لذت بخش را به ارمغان آورد.

کوروت و واکسهال در برابر جگوار

واکسهال F-type

صدای عصیان گر جگوار F-type تنها شاهکار این ماشین نیست، ‌به صورت معمول هیچ کدام از موتورهای V8 آمریکایی را سراغ نداریم که توانایی تولید چنین صدایی را داشته باشد!حتی اگر موتوری که بر روی واکسهال قرار دارد و ۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، ‌هم از نظر صدا به گرد پای نعره این گربه وحشی نمی رسد.

اگر نیم نگاهی به وزن هر کدام داشته باشیم، ‌جگوار با داشتن نسبت قدرت به وزن ۳۲۸ اسب به ازای هر تن در صدر جدول قرار می‌گیرد.عضو استرالیای گروه هم ۳۱۵ اسب به ازای هر تن را ارائه می‌کند و در آخر آمریکایی مدعی ۲۹۹ اسب به تن را به مان نشان می‌دهد.

همیشه نمی توان حکم برتری یک خودرو را بر مبنای لپ تایم بدست آمده در پیست صادر کرد، ‌اما برای شما نسبت قدرت به وزن را تشریح کرده ام و برای درک نهایی بهترین دینامیک رانندگی باید گفت که در پیست زمان‌های کوروت و جگوار به صورت عیجبی به هم گره خورده و نزدیک بود!

واکسهال، در حدود ۰٫۶ ثانیه از دو عضو دیگر گروه کندتر بود، ‌اما به هرحال این کوپه اسپرتی ناشناخته هم از بی ام و M4 و هم از پورشه کیمن GTS سریع تر ظاهر شد و تحسین افراد زیادی را برانگیخت.

کار ساده

ثبت بهترین زمان با جگوار در پیست در کل کار ساده ای بود، ‌زیرا این ماشین حتی با وجود ناهمواری‌های موجود در مسیر هم پایداری فوق العاده ای را از خود نشان می‌داد و هر کسی را به غایت شگفت زده می‌کرد.به نظر عجیب می‌رسد که جگوار توانسته چنین خودرویی را بسازد، ‌فشار بیشتر به گاز و توانایی عجیب جگوار در کنترل و ارائه سرعت بیشتر، ‌همگی در این خودرو یک جا جمع شده اند و این اتفاق در تاریخ جگوار به ندرت پیش آمده است!

یکی از نویسندگان این گونه می‌گوید؛سواری این جگ فقط وحشیانه نیست.سریع هم هست، ‌شاید این توصیف بهتری برای اف تایپ باشد که واقعا طراحی اغواگرایانه ای هم دارد.

مت پریور می‌گوید؛ به نظرم حس رانندگی با جگوار همانند سدان‌های مسابقه ای تاریخی این کمپانی، ‌مهیج، ‌جالب و اندکی ترسناک است!

در جاده، ‌به شکل عجیبی ضرباتی به خودرو وارد می‌شود و این مشکل در کل مجموعه فرمان محسوس است، ‌کارشناسان فنی مجله حدس می‌زنند که مسبب این قضیه وجود اشتباهی در طراحی بخش جلویی شاسی باشد.در هرصورت قاضی‌های ما روی خوشی را به جگوار نشان نداده اند و دو نفر از آن ها جگوار را در آخر لیست قرار داده  و هیچ کس در رده بندی کلی جایگاه جگ را بالاتر از رتبه ۸ ندید، ‌در واقع نظر جمعی گروه این است که این کوپه اسپرتی علیرغم پیشرانه فوق العاده ای که دارد، ‌دچار ضعف‌هایی در شاسی و فنربندی است که رانندگی با این خودرو را در جاده‌های خارج شهری مشکل می‌سازد.

کوروت و واکسهال در برابر جگوار

هولدن VXR8

شاید VXR8 با داشتن رتبه بهتر نسبت به جگوار خوشحال و مسرور از نتیجه به دست آمده باشد، ‌اما باید گفت که حتی ۵۷۷ اسب بخار هم کمکی به واکسهال نکرده، ‌و مشکل اصلی آن به ابعاد بسیار بزرگ و وزن زیاد آن بر می‌گردد.

نسبت به همه اتومبیل‌های حاضر در گروه، ‌VRX8 دینامیک خیلی بالایی نسبت به بدنه سنگین وزنش دارد.اما پس از کمی رانندگی و دریافت نکاتی که در بالا خدمتتان عرض کردم، ‌همه چیز عادی و روتین وار می‌شود.

کارشناسان ما به طور کلی واکسهال را برای ارائه یک رفتار دینامیکی خوب و پویا، ‌و صداقت در انجام عمل.آن را می‌ستایند.

اگر جگوار پر از سورپرایز‌های خاص به خودش بود(برخی خوب و برخی تند و زننده)اما واکسهال یک نمایش کاملا قابل پیشبینی را ارائه کرد.رفتاری دوستانه در عین قابل اعتماد را به نمایش گذاشت و این برای یک سدان استرالیایی تا این حد توانمند، ‌تحسین برانگیز است.آندرو فرانکل می‌گوید؛واکسهال در حال حاضر چیز کمتری نسبت به سوپرسدان‌های آلمانی ندارد و کاملا آماده رقابت در همه زمینه ها با سلاطین کلاس خود است.

کوروت استینگری ۲۰۱۴

درپایان، ‌تنها یک اسب اصیل حضور دارد که موفق به کسب رتبه ۶ شده است، ‌شاید نام آن را حدس زده باشید، ‌بله بهترین ماشین آمریکایی، ‌یعنی کوروت در نتیجه گیری پایانی رتبه ششم را بدست آورد.به نظر این کوپه دو نفره اسپرت شش لول بند، ‌می تواند به همان اندازه که ادعا دارد، ‌قدرتمند باشد.به گونه ای که یکی از نویسندگان ما در رتبه بندی نهایی کوروت را در جایگاه دوم قرار داده است.

در پس ظاهر کوروت اصول اولیه تمام و کمال رعایت شده‌اند. رفتار این مدل تازه به شما یادآور می‌شود که نسل‌های قبلتر آن که به موتورهای V8 تنفس طبیعی مجهز بودند، ‌چقدر می‌توانستند کسالت بار باشند.حالا واکنش شاسی و فرمان بازخورد بسیار بهتری دارد. چرخ‌های جلو چسبندگی و فرمان پذیری بسیار خوبی دارند، ‌مانورپذیری عقب خودرو هم مثال‌زدنی است، ‌تقریبا همه چیز‌هایی که باید در یک اتومبیل اسپرت ورزشی حضور داشته باشد، ‌در وجود کوروت خلاصه شده است.

فرمان الکتریکی که مثل ایدز در حال پخش شدن است، ‌کوروت را هم آلوده کرده است، ‌اما با این وجود، ‌هنوز هم با یک خودروی کاملا اهلی سرکار نداریم، ‌عرض خودرو بزرگ به نظر می‌رسد و محدودیت‌هایی برای یک خودروی چپ فرمان در جاده‌های بریتانیا ایجاد می‌کند.این شاید از معدود مشکلات کوروت استینگری باشد.

یکی از آزمایشگران کوروت را این گونه تعریف می‌کند؛پس از بررسی‌های فراوان، ‌به این نتیجه می‌رسیم که می‌توانید به اندازه پورشه ۹۱۱ GT3 و فراری ۴۵۸ اسپیشیاله از کوروت انتظار رفتن به پیست اتومبیلرانی را داشته باشید و این قابلیت با توجه به قیمت کوروت، ‌خارق‌العاده است.

لپ‌تایم‌ها:

شورولت کوروت استینگری: ۱:۱۴٫۳ ثانیه

جگوار: ۱:۱۴٫۳ ثانیه

واکسهال:  ۱:۱۴٫۹ ثانیه

کوروت و واکسهال در برابر جگوار

منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها