کد خبر : 73107

اختصاصی خودروتک،

هایما 6P | گزینه جدید ورود به بازار ایران

هایما 6P | گزینه جدید ورود به بازار ایران

بعد از انتشار تصاویر مربوط به تست میدانی هایما 6P حالا مطمئن شده‌ایم که ایران خودرو قصد دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور این کراس‌اوور چینی را به خط تولید خود بیاورد.

به گزارش خودروتک ، هایما 6P را می‌توان نسخه‌ای مدرن‌شده از هایما S5 قلمداد کرد. چراکه از نظر ابعاد و کلاس طراحی شباهت‌های بسیاری با هایمای کوچک‌تر بازار ایران دارد.

برخلاف هایما S5 که از نظر زبان بصری از خودروهای متعارف بازار جهانی فاصله گرفته بود، مدل 6P گرافیک منطقی‌تر و جدی‌تری دارد.

استفاده از الگوی آشنای چراغ‌های جلوی باریک و کشیده محصول جدید هایما را به آنچه مشتری امروزی نیاز دارد، نزدیک‌تر کرده است.

در نمای عقب نیز شاهد یک طراحی جسورانه و چهارچوب شکن هستیم که دست‌کم در میان کراس‌اوورهای هم‌وطن سابقه نداشته است.

بررسی تجهیزات و آپشن‌های هایما 6P

از امکانات این خودرو می‌توان به نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، ناوبری ماهواره‌ای، بلوتوث، پورت USB، استراحتگاه دست، پاور ویندوز، اسکای‌روف الکتریکی پانورامیک، برف‌پاک‌کن عقب، آینه‌ها با تنظیم الکتریکی، برف‌پاک‌کن عقب و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، کروز کنترل ثابت، رادار پارک عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک، ترمز ABS، توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD، پایداری الکترونیکی، دستیار ترمز، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی، هدلایت اتوماتیک، ایربگ جلو، ایربگ عقب و ایزوفیکس صندلی کودک قابل اشاره است.

بررسی مشخصات فنی هایما 6P

بعد از عرضه تعداد زیادی از شاسی‌بلندهای سایز متوسط چینی که همگی با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بودند، به نظر می‌رسد محصول جدید هایما سبک جدیدی را به نمایش درآورده است. چراکه این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ است که علیرغم حجم پایین خود می‌تواند 141 اسب‌بخار نیرو و 244 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما نکته مهم اینجاست که قوای محرکه این خودرو در کنار یک موتور برقی نیز تقویت شده است.

درواقع هایما 6P یک کراس‌اوور هیبریدی است که در صورت استفاده مستقل از سیستم الکتریکی می‌تواند تا 80 کیلومتر پیمایش داشته باشد. حضور قوای محرکه ترکیبی باعث شده است که شتاب صفر تا صد آن فقط 7 ثانیه شود که در بین هم‌کلاسان خود سرآمد باشد. البته در این میان نباید از نقش مؤثر جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه آن صرف‌نظر کرد.

یکی از نکات خاص این خودرو مصرف سوخت آن است که به لطف حضور موتور برقی زیر 1.5 لیتر در هر 100 کیلومتر ثبت شده است.

قیمت هایما 6P

خودروهای هیبریدی همواره در سطح قیمتی بالاتری نسبت به مدل‌های بنزینی قرار دارند. بنا بر این نباید انتظار قیمت پایینی از آن داشت. با توجه به قیمت جهانی هایما 6P پیش‌بینی می‌شود که کف قیمتی این خودرو در بازار ایران یک میلیارد تومان باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها