کد خبر : 72781

اختصاصی خودروتک،

هایما 7X در آستانه ورود به بازار ایران | مشخصات فنی، آپشن‌ها و قیمت احتمالی

هایما 7X در آستانه ورود به بازار ایران | مشخصات فنی، آپشن‌ها و قیمت احتمالی

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد ایران‌خودرو تولید سری جدیدی از محصولات هایما را در دستور کار خود دارد. یکی از این محصولات ون جسورانه‌ای به اسم هایما 7X است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

به گزارش خودروتک ، بعد از عرضه موفقیت‌آمیز دو کراس‌اوور S7 و S5 از سوی ایران‌خودرو، تقاضا برای خرید سایر محصولات این برند چینی نیز افزایش پیدا کرد. شرکت از مدت‌ها قبل وعده عرضه سه مدل جدید هایما 8S، هایما 6P و البته همین مدل 7X را مطرح کرده بود.

خودرویی که البته کلاس طراحی آن یعنی حضور در سگمنت MPV، می‌تواند با ریسک‌ همراه باشد چراکه مشتریان عمده داخلی اغلب تمایل چندانی به این تیپ خودروها ندارند.

هایما 7X اولین‌بار سه سال پیش در چین رونمایی شد. این محصول علیرغم طراحی خاص بدنه‌، دارای زبان بصری بسیار گیرا با گرافیکی خشن و تهاجمی است.

 

شاید همین عامل بود که باعث شد مشتریان 7X فقط محدود به بازار بومی چین نباشند. شاید ادعای اغراق‌آمیزی باشد ولی هایمای فوق در سایر بازارها با تویوتا Innova مقایسه می‌شود.

آپشن‌ها و تجهیزات هایما 7X

بر اساس اطلاعات رسمی شرکت سازنده، 7X دارای تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی برای ردیف عقب، کروز کنترل با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ورود و استارت بدون کلید، صندوق برقی، حسگر جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایش فشار باد تایرها، فناوری کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، حفظ خودرو در سربالایی و سرازیری، چراغ‌های  LED، نورپردازی داخلی، شش کیسه هوا، سانروف، رینگ ۱۹ اینچ و لاستیک‌های ۲۲۵ میلی‌متری است.

مشخصات فنی هایما 7X

هایما این خودرو را با دو پیشرانه متفاوت تولید می‌کند که البته هر دو 1.6 لیتری توربوشارژ هستند. با این تفاوت که یکی 165 اسب‌بخار نیرو و 240 نیوتن‌متر گشتاور و دیگری 195 اسب‌بخار و 293 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

اگرچه شرکت هنوز درباره پیشرانه انتخابی توضیحاتی ارائه نکرده اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به رقابت چینی‌های جدید، ایران‌خودرو سراغ مدل قوی‌تر 195 اسب‌بخاری خواهد رفت.

قیمت احتمالی هایما 7X

گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره قیمت هایما 7X مطرح می‌شود. ولی نکته مهم آن است که تجربه نشان داده تا زمان عرضه نمی‌توان هیچ برآورد دقیقی از قیمت نهایی خودروهای مونتاژی به عمل آورد. با این حال بازه قیمتی 19 تا 22 هزار دلاری این خودرو نشان می‌دهد که با خودرویی طرف هستیم که به طور حتم قیمت آن زیر 800 میلیون تومان نخواهد بود.

با این حال بعید نیست که هایما 7X کانال یک میلیارد تومانی را نیز فتح کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها