کد خبر : 70371

مقایسه سوبارو ایمپرزا و سوبارو لگاسی

مقایسه سوبارو ایمپرزا و سوبارو لگاسی

بسیاری از خودروهای شاسی بلند لوکس هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به سوبارو ایمپرزا و لگاسی اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، سوبارو ایمپرزا و لگاسی این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین شاسی بلندها در نظر گرفت.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سوبارو از جمله خودروسازهایی است که موفقیت زیادی در فروش خودرو داشته است و معروف به ساخت خودروهایی با سیستم چهارچرخ محرک است.

اکنون پس از گذشت از سال ۲۰۲۰، سوبارو برای سال 2021  به سرعت بازگشته و چندین ماه از بهترین فروش‌های خود را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده است.

ایمپرزا: ایمپرزا فقط یک گزینه دارد که در قالب یک بوکسر ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ پوند بر فوت ظاهر می‌شود. این خودرو با سوخت معمولی به خوبی کار می‌کند و به عنوان تجهیزات استاندارد دارای سیستم چهار چرخ متحرک است. دو جعبه دنده یک جعبه دنده پنج سرعته دستی و یک جعبه متغیر پیوسته با هفت مرحله دنده شبیه سازی شده در دسترس است.

لگاسی: برای نسل کنونی، لگاسی با یک موتور تنفس طبیعی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری عرضه می شود که ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ پوند فوت گشتاور دارد. این نکته حائز اهمیت است که توربو در اینجا به معنای کاهش جزئی حجم به ۲.۴ لیتر است، اما یک جهش بزرگ در قدرت به ۲۶۰ پونی و ۲۷۷ پوند فوت گشتاور به شمار می رود. هر دو موتور به یک گیربکس CVT متصل می‌شوند که به لطف یک هشت نسبت برنامه ریزی شده، عملکرد قابل قبولی را انجام می‌دهد و مانند یک نوار لاستیکی به نظر نمی‌رسد.

سوبارو ایمپرزا در مقابل لگاسی + فیلم

سوبارو ایمپرزا در مقابل لگاسی + فیلم

ایمپرزا: از نظر فضای سرنشین، ایمپرزا برای انتخاب خودروی سدان، هیچ اهمیتی ندارد. سرنشینان صندلی‌های جلو از فضای سر ۳۹.۸ اینچی  برخوردار خواهند شد، در حالی که سرنشینان صندلی‌های عقب با ۲.۵ اینچ به آن بسنده می‌کنند. نصب مونروف فضای سر ردیف جلو را به سطوح ردیف عقب کاهش می‌دهد. فضای پا ۴۳.۱ اینچ در جلو و ۳۶.۵ اینچ است.

لگاسی: جایی که لگاسی می‌درخشد فضای پای صندلی‌های عقب است که تقریباً ۴۰ اینچ فضای کشیده را ارائه می‌کند. کسانی که جلو می‌نشینند از فضای پایی مشابه کسانی که روی صندلی‌های جلوی ایمپرزا سوار می‌شوند لذت خواهند برد. سدان بزرگ‌تر همچنین حدود ۳ اینچ  فضای شانه بیشتری را ارائه می‌کند که تجربه سواری کلاستروفوبیک کمتری را به همراه دارد.

ایمپرزا: کوچکترین سوبارو یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۶.۵ اینچی با CarPlay به عنوان تجهیزات استاندارد ارائه می‌دهد و همه خودرو‌های مجهز به CVT با فناوری کمک راننده EyeSight این برند ارائه می‌شوند. مدل‌های پریمیوم مجهز به سیستم Starlink هستند که کیت اطلاعات سرگرمی کوچک‌تر را با صفحه‌نمایش ۸.۰ اینچی تعویض می‌کند.

سوبارو ایمپرزا در مقابل لگاسی + فیلم

سوبارو ایمپرزا در مقابل لگاسی + فیلم

لگاسی: صفحه نمایش چند رسانه‌ای ۱۱.۶ اینچی استارلینک gee-whiz موجود در مدل‌های جذاب است، واحدی که برای تسهیل عملکرد وظایف کنترل صدا و تهویه مطبوع به همراه تعدادی عملکرد دیگر آماده است. هدف یک مجموعه فناوری جدید DriverFocus جهت کاهش حواس‌پرتی راننده با استقرار نرم‌افزار تشخیص چهره برای تشخیص رانندگی حواس‌پرتی یا خواب‌آلودگی است. ابزار EyeSight استاندارد در همه تریم‌ها است که اکنون برای اولین بار به عملکرد‌های مرکز خط مجهز شده است.

ایمپرزا: سوبارو مدت‌هاست تامین‌کننده ماشین‌هایی با ظاهر عجیب و غریب بوده است، تا جایی که گهگاه از طریق تبلیغات زیرکانه خود را مسخره می‌کند. ایمپرزا با مجموعه‌ای از چراغ‌های جلویی که یک جلوپنجره شرکتی با نیزه‌ای کرومی دارد، کار خوبی انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد نسخه‌های پنج‌در از قوز پشت نوتردام درس‌های وضعیت بدنی گرفته‌اند، اما می‌توان تقریباً هر دریچه جمع‌وجوری را مورد انتقاد قرار داد.

سوبارو ایمپرزا در مقابل لگاسی + فیلم

سوبارو ایمپرزا در مقابل لگاسی + فیلم

لگاسی: لگاسی تازه برای مدل سال ۲۰۲۰، به خوبی کار می‌کند که شبیه یک پروژه علمی به نظر نمی‌رسد، استایل مناسب و مجموعه‌ای از رنگ‌های جذاب را ارائه می‌دهد. این شامل داخل کابین می‌شود، جایی که می‌توان تبلت‌های تسلا را پیدا کرد و گزینه‌ای برای قرار دادن تزئینات چرمی قهوه‌ای جذاب را پیدا کرد. یک چین بدنه در امتداد پهلو‌های آن، مانند آنچه در ایمپرزا وجود دارد، خوش آمدید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها