کد خبر : 70027

مقایسه آکورا MDX و جیپ چروکی L

مقایسه آکورا MDX و جیپ چروکی L

جیپ گرند چروکی L و آکورا MDX از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از خودروهای کراس اوور هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به جیپ گرند چروکی L و آکورا MDX اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، جیپ گرند چروکی L و آکورا MDX این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.

در این گزارش این دو کراس اوور ​​را در مقابل یکدیگر قرار دادیم و می توانید نتیجه آن را در آخر ببینید. آکورا MDX کاملا جدید و اولین جیپ گرند چروکی L دو خودرو بسیار متفاوت هستند، اما در برخی جهات نیز به طرز شگفت انگیزی شبیه هم هستند. 

گرند چروکی L: هر دوی این وسایل نقلیه بزرگ دارای سه ردیف و صندلی برای حداکثر هفت سرنشین هستند و  گرند چروکی در مجموع کمی بلندتر است. جیپ اکنون فضای داخلی گرند چروکی L را ارتقا داده و دارای امکانات متفاوتی است. صفحه نمایش اصلی بسیار بزرگ است که با چرم طبیعی و داشبورد چرمی با دوخت برجسته احاطه شده است.

مقایسه جیپ گرند چروکی L در مقابل آکورا MDX + فیلم

 

مقایسه جیپ گرند چروکی L در مقابل آکورا MDX + فیلم

 

صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی در اکثر تریم‌ها (استاندارد ۸.۴) ارائه می‌شود و سیستم Stellantis Uconnect ۵ را دریافت می‌کند که یکی از بهترین سیستم‌های اطلاعات سرگرمی در بازار امروز است. 

MDX: اگرچه  MDX از نظر اندازه کوچکتر است، اما آکورا در بسته بندی کارآمد در داخل به خوبی عمل کرده است. فضای داخلی آکورا شیک‌تر به نظر می‌رسد و با شش بسته رنگ مختلف عرضه می‌شود. صفحه نمایش آن کمی بزرگتر و ۱۲.۳ اینچ است، اما این یک صفحه نمایش لمسی نیست. در عوض، از یک پد لمسی True Touchpad Interface استفاده می‌کند.

آکورا همچنین به MDX یک پانل پاپ آپ نسبتاً عجیب برای شارژ تلفن و درگاه‌های اتصال داده است، بخش عجیبی که شما می‌خواهید پنهان کنید. آکورا CabinControl را ارائه می‌دهد و به سرنشینان صندلی عقب اجازه می‌دهد صدا، آب و هوا، ناوبری و حتی آفتابگیر تلفن خود را تنظیم کنند. CabinTalk همچنین به سرنشینان عقب ارائه می‌شود تا صدای جلو را بهتر بشنوند.

مقایسه جیپ گرند چروکی L در مقابل آکورا MDX + فیلم

 

مقایسه جیپ گرند چروکی L در مقابل آکورا MDX + فیلم

 

گرند چروکی L: جیپ یک موتور ۵.۷ لیتری V۸ را برای گرند چروکی L ارائه می‌دهد، که با نسخه موتور‌ V۶ ارائه می شود. ۳.۵ لیتر برای آکورا و ۳.۶ برای جیپ؛ هر دو دارای ۲۹۰ اسب بخار قدرت هستند و جیپ با حداکثر گشتاور ۲۵۷ پوند فوت کار می‌کند. جیپ دارای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد در تمامی تریم‌ها است. 

در حالی که هر دو با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند و هر دو برای تردد در جاده های برفی یا یخ و همچنین جاده‌های شنی و گلی طاحی شده اند اما جیپ سیستمی را ارائه می‌کند که بیشتر برای تردد در جاده های کوهستانی و آفرود است.

مقایسه جیپ گرند چروکی L در مقابل آکورا MDX + فیلم

 

MDX: همانطور که در بالا ذکر شد، آکورا با یک موتور V۶ کوچکتر عرضه می‌شود، اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار با GCL مطابقت دارد و ۲۶۷ پوند فوت گشتاور نسبت به جیپ ۱۰ پوند فوتی برتری دارد. آکورا دارای سیستم تعلیق جلو دوبل و دمپر‌های تطبیقی ​​است که همگی در مقایسه با جیپ سواری  بسیار بیشتری را به MDX می‌دهند. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها