کد خبر : 69390

مقایسه آکورا MDX و لکسوس RX | نبرد شاسی بلندهای لوکس ژاپنی

مقایسه آکورا MDX و لکسوس RX | نبرد شاسی بلندهای لوکس ژاپنی

آکورا MDX و لکسوس RX از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی می‌گوییم رقابت در بازار کراس اوور‌ها سخت است، منظورمان این نیست که این رقابت فقط در کلاس کامپکت های مقرون به صرفه سخت است؛ منظور این است که رقابت جهانی آنها سخت است. امروزه در بازار کراس اوور‌های جمع و جور، خودرو‌هایی مانند کیا سلتوس و مزدا CX-۳۰ مطرح هستند اما در کنار آنها خودروهای دیگری  خودرو‌های آکورا و لکسوس به چشم می خورد. 

آکورا، MDX را برای مدل سال ۲۰۲۲ کاملاً به روز کرده است و آنطور که مشخص است این خودرو بهترین مدل این خودروساز ​​لوکس ژاپنی خواهد بود. در طرف دیگر لکسوس RX را داریم که نسبت به سال ۲۰۱۵ همچنان تغییرات زیادی نداشته است اما همچنان خریداران زیادی دارد.

MDX: آکورا  MDX با ۳۸.۳ اینچ فضای سر در ردیف جلو ارائه می‌دهد در حالی که ردیف دوم از ۳۸.۱ اینچ فضای سر بهره می‌برد. حتی سرنشینان ردیف سوم نیز فضای خوبی معادل ۳۶.۲ اینچ دارند. در مورد فضای پا، راننده و سرنشین جلو به لطف ۴۱.۶ اینچ فضای پا در جلو، می توانند راحت بنشینند. ردیف دوم ۳۸.۵ اینچ فضای پا دارد، اما ردیف سوم تنها ۲۹ اینچ فضای ارائه داده است که به سختی بزرگسالان می توانند بنشینند.

آکورا MDX و لکسوس RX: کدام کراس اوور لوکس ژاپنی مناسب است؟

آکورا MDX و لکسوس RX: کدام کراس اوور لوکس ژاپنی مناسب است؟

RX: ابعاد داخلی RX کاملاً شبیه به رقیب خود است. در ۳۹.۴ و ۳۹.۱ اینچ، RX در مقایسه با آکورا فضای سر بیشتری را در ردیف‌های جلو و دوم ارائه می‌دهد. به دلیل داشتن مونروف، فضای سر تقریباً یک اینچ کاهش می‌یابد. تریم‌های L کمی فضای سر بیشتری را در دو ردیف جلو ارائه می‌دهند و همچنین تنها مواردی هستند که در ردیف سوم ارائه می شوند. 

 ۴۴.۱ اینچ فضای پا در جلو و ۳۸.۰ اینچ در ردیف دوم در نسخه‌های FWD ارائه می شود، در حالی که AWD فضای پا ۳۹.۱ اینچ را در ردیف دوم ارائه می‌دهد. تریم‌ L می تواند ۲۳.۵ اینچ فضای پا را در ردیف سوم در نسخه ۳۵۰ ارائه دهد، در حالی که نسخه ۴۵۰ ردیف سوم محکم تری را با تنها ۲۲.۶ اینچ فضای پا و ۳۴.۸ اینچ برای سر ارائه می‌دهد.

آکورا MDX و لکسوس RX: کدام کراس اوور لوکس ژاپنی مناسب است؟

آکورا MDX و لکسوس RX: کدام کراس اوور لوکس ژاپنی مناسب است؟

MDX: آکورا دیگر MDX را با پیشرانه هیبریدی عرضه نمی‌کند؛ اگرچه یک موتور ۳.۰ لیتری V۶ با قدرت ۳۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۴ پوند فوت از نظر فنی بخشی از خط تولید است، اما فقط برای تیپ S در نظر گرفته شده است. نسخه‌های معمولی تنها با موتور ۳.۵ لیتری V۶ موجود است که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۷ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. هر دو موتور از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند.

RX: درست مانند MDX، لکسوس RX نیز از یک موتور استفاده می‌کند، اما بر خلاف MDX، یک گزینه هیبریدی و حتی دو حالت مجزا و  هماهنگ با موتور بنزین سوز معمولی ارائه می‌دهد. موتور ۳.۵ لیتری V۶ حداکثر ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۸ پوند فوت حداکثر گشتاور در تریم‌های ۳۵۰ تولید می‌کند. قدرت و گشتاور هر دو ۵ اسب بخار و ۵ پوند فوت در ۳۵۰L کمتر است که این موتور با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می شود و در دو حالت جلو و چهار چرخ متحرک موجود است.

آکورا MDX و لکسوس RX: کدام کراس اوور لوکس ژاپنی مناسب است؟

آکورا MDX و لکسوس RX: کدام کراس اوور لوکس ژاپنی مناسب است؟

از سوی دیگر، تریم‌های ۴۵۰ تنها با AWD و پیشرانه هیبریدی در دسترس هستند. مجموعه‌ای از موتور‌های الکتریکی با موتور ۳.۵ لیتری V۶ ترکیب می‌شوند تا ۳۰۸ اسب بخار قدرت ترکیبی تولید کنند. با ECVT ارائه می‌شود.  به لطف حداکثر خروجی بالاتر و در دسترس بودن یک پیشرانه هیبریدی، لکسوس در این رده جلوتر است.

MDX: آکورا تعداد زیادی ویژگی راحتی را به صورت استاندارد در MDX ارائه می‌دهد. کابین دارای صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی ۱۲ جهته است که به صورت استاندارد ارائه می شود. مشتریان همچنین صفحه نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی را نیز به صورت استاندارد دریافت می‌کنند. حتی سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی ۱۲.۳ اینچی با پد لمسی و قابلیت Wi-Fi نیز استاندارد است. MDX همچنین دارای سیستم صوتی ۹ بلندگو و شارژ بی سیم نیز به صورت استاندارد است.

یک سیستم ۱۶ بلندگو با بسته A-Spec و همچنین صندلی‌های تهویه‌دار جلو در دسترس است. بسته A-Spec نیز بدیهی است که فقط با تریم A-Spec موجود است. ویژگی‌هایی مانند گرمکن صندلی‌های عقب، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم ۱۶ جهته، پورت‌های شارژ در هر دو ردیف عقب و صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی، همگی فقط برای MDX برتر با پکیج پیشرفته در نظر گرفته شده‌اند. جالب اینجاست که گرمکن صندلی‌های عقب و فرمان گرم شونده نیز فقط برای پکیج تریم بالا در نظر گرفته شده‌اند.

RX: در مقایسه با MDX، لیست ویژگی‌های استاندارد در RX نسبتا کم است. صفحه نمایش لمسی استاندارد اطلاعات سرگرمی دارای اندازه ناچیز ۸.۰ اینچی است. در حالی که Apple CarPlay و Andrid Auto را به صورت استاندارد ارائه می‌دهد، فقط از طریق اتصال USB است. همه چیز از سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگتر ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر هدآپ، حتی مونروف برقی و شارژ بی سیم تنها به عنوان لوازم اضافی اختیاری یا بخشی از یک بسته، حتی در تریم‌های بالا در دسترس هستند. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها