کد خبر : 1545

ب ام و X4 مدل 2019 چه حرفی برای گفتن دارد؟

ب ام و X4 مدل 2019 چه حرفی برای گفتن دارد؟

کمپانی خودروسازی BMW چندی پیش نمونه‌ای از جدیدترین خودروهای x4 خود را به نمایش درآورد.

به گزارش خودروتک، چندی پیش برای اولین بار کمپانی BMW  پروژه ساخت خودروهای شاسی بلند خود را آغاز کرد و اولین شاسی بلند خود را با نام X5 در سال 1999 تولید کرد. استقبال بی نظیر از X5، باعث شد تا BMW به فکر توسعه سری X خود باشد و در نتیجه مدل X3 در سال 2003 به محصولات این کمپانی افزوده شد. 5 سال بعد BMW با تولید مدل X6، سبک طراحی جدیدی را در دنیای خودرو به نمایش گذاشت. پس از آن خودروهای X1 و X4 به ترتیب در سال های 2009 و 2014 معرفی شدند، تا تنوع شاسی بلند ها در بازار های جهانی بیش از پیش افزایش یابد.

پس از حضور موفقیت آمیز BMW X6 به عنوان اولین شاسی بلند اسپرت جهان، این کمپانی اکنون BMW X4  را به عنوان دومین شاسی بلند اسپرت به محصولات خود افزوده است.

X4  در کلاس شاسی بلند های جمع و جور اسپرت قرار می گیرد. طراحی بدنه X4 ترکیبی از یک شاسی بلند و یک کوپه اسپرت بوده و هنر طراحان کمپانی BMW در قرار دادن این دو ویژگی متضاد در کنار هم کاملا ستودنی است.

bmw-x4-2019کمپانی BMW در حال حاضر خودروهای خود را با سیستم iDrive به بازار های جهانی عرضه می نماید که باعث سهولت استفاده از قابلیت ها و امکانات خودرو برای راننده می شود. این سیستم که به وسیله یک ماوس در کنسول مرکزی قابل استفاده می باشد که در دسترس راننده است. این ماوس در BMW X4 با قابلیت جدیدی همراه بوده که دستورات راننده را به صورت لمسی دریافت می کند. نحوه کار این ماوس لمسی به گونه ای است که راننده تنها با نوشتن یک حرف انگلیسی، تمام امکاناتی که با آن حرف انگلیسی آغاز می شود را بر روی صفحه نمایشگر خودرو مشاهده می نماید.

x4-bmw

این کوپه اسپورت، پر زرق و برق‌تر از X3 و کوچکتر از X6 از آب درآمده و حد واسط خوبی برای کسانی است که از هر دوی این خودروها به دلیل مقیاس و امکانات فراری‌اند.

bmw-x4-new

با وجود این که BMW X4 دارای ویژگی های اسپرت می باشد، اما همچنان می توان به عنوان یک شاسی بلند جادار بر روی آن حساب کرد. سقف این شاسی بلند آلمانی به صورت شیب دار و اسپرت طراحی شده اما درون کابین آن فضای کافی برای سرنشینان موجود می باشد. همچنین X4 از صندوق بار بزرگ با حجم 500 لیتر نیز بهره می برد که پاسخگوی نیاز سرنشینان است. البته فضای صندوق بار این خودرو به لطف صندلی های عقب تاشو، قابل ارتقا بوده و می توان با خواباندن صندلی های ردیف عقب، فضای بار آن را تا 1400 لیتر افزایش داد.

درخصوص X4 2019 باید بگوییم که این خودرو نه تنها دارای ابعاد بزرگ‌‌تری است بلکه از نظر فناوری نیز پیشرفت زیادی در مقایسه با مدل فعلی خواهد کرد.

همچنین وزن خودرو نیز چیزی در حدود ۵۰ کیلوگرم در مقایسه با نسل نخست کاهش پیدا کرد است که نتیجه‌ی این کاهش وزن، کاهش نقطه‌ی سقل خودرو و البته دستیابی به تقسیم وزن پنجاه پنجاه در این خودرو است که سبب شده تا BMW X4 2019 هندلینگ بسیار خوبی داشته باشد.

2019-x4

BMW X4 تا کنون موفق شده است تا بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد که تقریبا ۲۰ هزار دستگاه آن مربوط به بازار ایالات متحده می‌شود به همین خاطر انتظار می‌رود تا با آمدن مدل ۲۰۱۹ شاهد فروش بیش از نیز باشیم.

در آمریکا ما شاهد دو نسخه ازاین خودروها در مدل‌های xDrive30i و پرفورمنس اورینت M40i هستیم. گزینه اول این مجموعه‌ دارای موتور دو لیتری توربو 4 سیلندر است که با گشتاور 350 نیوتن‌متر توانی حدود 248 اسب‌بخار را تولید کرده و نسخه دوم نیز دارای یک موتور 3 لیتری توربو است که با گشتاوری حدود 500 نیوتن‌متر قدرتی حدود 355 اسب‌بخار دارد.

bmw-x4

ب‌ام‌و نسل جدید X4 را به تکنولوژی‌های فراوانی مجهز کرده است که از جمله آنها می‌توان به چراغ‌های LED، نمایشگر 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و از سیستم مسیریابی پیشرفته اشاره کرد. سامانه کمکی هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز و جلوگیری از تصادف در مسیرهای شهری، و سیستم تشخیص عابر پیاده از دیگر ویژگی‌های کمک راننده خودرو است. سقف سانروف پانوراما و سیستم تهویه سه ناحیه‌ای از دیگر امکانات X4 جدید هستند.

منبع: درست کار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها