کد خبر : 1291

تصاویر جاسوسی ب ام و X6 «ام پاور» لو رفت

تصاویر جاسوسی ب ام و X6 «ام پاور» لو رفت

نسل جدید بی‌ام‌و X6 M به موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر مجهز می‌شود. انتظار می‌رود این موتور قادر به تولید بیش از 600 اسب بخار قدرت باشد.

به گزارش خودروتک، انتظار می‌رود قدرتمندترین نمونه نسل سوم بی‌ام‌و X6 در آوریل سال آینده میلادی در نمایشگاه خودروی شانگهای به صورت رسمی معرفی شود. این خودرو در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا به تولید می‌رسد. در حال حاضر نمونه آزمایشی این خودرو در کارخانه این کمپانی آلمانی در کالیفرنیا تولید می‌شود.

بی‌ام‌و این خودرو را در نمونه‌های مختلف روانه بازار می‌کند. انتظار می‌رود این خودرو دارای مدل‌های xDrive30d و xDrive40d مجهز به موتور دیزلی باشد. این خودرو با موتور بنزینی تحت مدل‌های xDrive40i و xDrive50i در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و مدل پلاگین هیبریدی آن با نام xDrive45e تولید می‌شود.

بی‌ام‌و این خودرو را در نمونه‌های M50d و M50i نیز تولید می‌کند که از ویژگی‌های برند M Performance بهره می‌برند. این احتمال وجود دارد که نمونه مجهز به موتور بنزینی در اروپا به فروش نرسد و تنها خریداران در ایالات متحده آمریکا قادر به تصاحب آن باشند. خودروی بی‌ام‌و X6 M50d که در کشورهای اروپایی عرضه می‌شود، دارای یک موتور 6 سیلندر دیزلی بوده که از 4 توربوشارژر بهره می‌برد و حجمی برابر با 3.0 لیتر دارد. این موتور قادر به تولید بیش از 400 اسب بخار قدرت است.

موتورهای مورد استفاده در نسل جدید بی‌ام‌و X6 تفاوتی با نسل جدید بی‌ام‌و X5 دارد. این دو خودرو بر اساس پلتفرم CLAR توسعه پیدا می‌کنند. سقف این خودرو در مقایسه با نسل گذشته خود، شیب کمتری خواهد داشت. طراحی جلوی این خودرو به بی‌ام‌و X5 شباهت دارد؛ با این حال انتظار می‌رود بی‌ام‌و برای طراحی کلی آن از خودروی X4 الهام بگیرد.

بی‌ام‌و برای طراحی کابین نسل سوم بی‌ام‌و X6 از نسل جدید بی‌ام‌و X5 الهام می‌گیرد و آن را به نسل هفتم سیستم اطلاعات و سرگرمی خود، iDrive 7 مجهز می‌کند. با توجه به زمان تقریبا یکسان معرفی نسل جدید بی‌ام‌و X5 و مرسدس بنز GLE، انتظار می‌رود نسل جدید بی‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه در یک بازه زمانی مشابه معرفی شوند.

شرکت مرسدس بنز برای رقابت با بی‌ام‌و X6 M قصد دارد نمونه‌های AMG خودروی GLE کوپه را تولید کند. در همین راستا انتظار می‌رود در سال آینده میلادی با خودروی GLE کوپه در نسخه‌های AMG 53 و AMG 63 ملاقات کنیم.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها