کد خبر : 15148

جزئیات بیشتر از مدل جدید رانا

جزئیات بیشتر از مدل جدید رانا

رانا دومین محصول ملی ایران خودروست که بر اساس پلتفرم خودروی 206 صندوق دار تولید شده و از موتور معروف TU5 نیز بهره می‌برد. این خودرو از سال 91 وارد بازار کشور شد.

به گزارش خودروتک ، اخیرا دو تصویر از رانا پلاس توسط یک پیج اینستاگرامی در فضای مجازی منتشر شده است که این خودرو همان مدل فیس لیفت شده Runna است که پیش‌تر شرکت ایران خودرو از ساخت آن خبر داده بود. البته در گذشته منابع خبری گفته بودند رانا فیس لیفت با اسم رانا سال تولید و به بازار عرضه خواهد شد، اما در تصاویر منتشر شده در پشت خودرو این خودرو نام رانا پلاس به چشم می‌خورد. از این رو باید به زودی شاهد تولید انبوه رانا پلاس و عرضه آن به بازار باشیم.

رانا پلاس

مشخصات رانا پلاس

طبق رویه همیشگی ایران خودرو؛ بهره گیری از چراغ‌های اسپرت، با پس زمینه مشکی و به کارگیری چراغ‌های DayLight و همچنین نئون در دستور کار قرار گرفته ولی سایر تغییرات بدنه با هدف پیشگیری از هزینه های احتمالی فراموش شده و تنها می توان به همرنگ شدن دستگیره درب ها و زه جانبی با رنگ بدنه اشاره کرد.

در داخل کابین، صندلی‌های عقب متفاوت از نسخه های فعلی، بلوتوث، کروز کنترل، آینه‌های جانبی شبیه خودرو پژو 207 آی، گرافیک جدید چراغ‌ها، تریم داخلی جدید با کیفیت بهتر در نظر گرفته است. از حیث فنی نیز تجهیز رانا پلاس به فرمان کمکی برقی می تواند حائز اهمیت باشد، هرچند که این مسئله هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است.

رانا پلاس

مشخصات فنی رانا پلاس

به غیر از موارد ذکر شده، خودروی رانا با همان طول 4292 میلی متر، عرض 1655 میلی متر، ارتفاع 1456 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2441 میلی متر ساخته شده است که برای تامین نیروى مورد نیاز آن برای حرکت، از موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ 1.6 لیتری با حداکثر خروجی قدرت 108 اسب بخاری در دور موتور 5600 و همچنین گشتاور 142 نیوتن متری در دور موتور 4000 استفاده شده است که به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی متصل شده و می‌تواند حداکثر سرعت 189 کیلومتر بر ساعت به همراه شتاب 12 ثانیه داشته باشد. همچنین این احتمال مطرح است که ترمز دیسکی چرخ های عقب نیز براساس ارزان سازی های اخیر ایران خودرو جای خود را به نمونه کاسه ای داده باشد.

همانطور که گفته شد، ظاهرا ایران خودرو پمپ هیدرولیک را از این خودرو را با پمپ برقی جایگزین کرده است. از این رو قدرتی معادل 3.5 تا 4 اسب بخار افزون بر قدرت اولیه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. از لحاظ قیمتی نیز باید بگوییم اگر بازار خودرو ایران همچنان ثبات داشته باشد، رانا پلاس با قیمت حدود 56 تا 60 میلیون تومانی به مشتریان عرضه خواهد شد، این درحالیست که پروژه رانا روزگاری قرار بود به عنوان محصولی ارزان قیمت تر از پژو 206 صندوق دار برای جایگزینی با تندر 90 (به عنوان یک خودرو کاملا اقتصادی) تعریف شود، اما حالا رانا پلاس با قیمت 60 میلیونی از یک خودرو اقتصادی فاصله گرفته است.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها