کد خبر : 8782

قیمت انواع استرات‌ بار در بازار + راهنمای خرید

قیمت انواع استرات‌ بار در بازار + راهنمای خرید

داشتن هندلینگ بالا در یک خودرو می‌تواند از جمله مزایای مهم باشد که با اضافه کردن قطعه‌ای می‌توان تغییری در این زمینه اجاد کرد. یکی از راه‌ها برای افزایش هندلینگ و تعادل خودرو در پیچ‌ها استفاده از استرات‌بار است که به آن در کشور استرس‌بار نیز گفته می‌شود.

به گزارش خودروتک، یکی از مواردی که به خصوص برای افراد علاقه‌مند به خودرو و رانندگی اهمیت دارد، داشتن هندلینگ مناسب در سر پیچ‌ها است. برخی از افراد احساس می‌کنند که چنین موردی باید از ابتدا در خودرو باشد اما با اضافه کردن قطعات و اعمال تغییراتی در خودرو می‌توان هندلینگ مناسب در سر پیچ‌ها را ایجاد کرد. یکی از قطعاتی که با هزینه نسبتا پایین می‌توان از آن برای این مورد استفاده کرد، استرات‌بار است.

strutbar1.jpg

استرات‌بار چیست؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو که در هنگام پیچیدن خودرو دچار تنش می‌شود شاسی خودرو است به همین منظور اگر از تنش‌های اضافه جلوگیری کنیم تغییراتی در هندلینگ خودرو نیز ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به بهبود آن شود. بیشترین تنشی که در خودرو هنگام پیچیدن ایجاد می‌شود در قسمت بالایی کمک‌فنر است. اگر قسمت بالایی کمک‌فنرها به یکدیگر متصل شود،‌از ایجاد تنش اضافه جلوگیری خواهد شد. استارت‌بار قطعه‌ای است که قسمت بالایی کمک‌فنرها را به یکدیگر متصل می‌کند.

آسیب در هنگام تصادف

اگر به دنبال خرید استرات‌بار باشید قاعدتا مطالب مختلفی در مورد آن می‌خوانید و در برخی مطالب اعلام شده است که داشتن استرات‌بار در هنگام تصادف باعث افزایش آسیب به خودرو می‌شود. باید این نکته را گفت که اگر اصول لازم برای ساخت استرات‌بار در آن اعمال شده باشد و از برندهای معتبر خریدارای کنید در هنگام تصادف آسیب جدی ایجاد نخواهد شد و استرات‌بار خم یا شکسته می‌شود.

نصب از کارخانه

strutbar2.jpg

لازم به ذکر است که حتی برخی از خودروسازان به صورت فابریک و از ابتدای تولید، استرات‌بار را بر روی محصولات خود قرار می‌دهند. این قطعه نیز معمولا از جنس آلومینیوم یا استیل ساخته می‌شود. ممکن است این سوال پیش آید که چرا استرات‌بار توسط تمامی کارخانه‌ها بر روی تمامی خودروها قرار نمی‌گیرد؟ این عامل به دو مورد بستگی دارد که یکی از آن‌ها صرفه‌جویی در هزینه تولید است و مورد دوم این است که تمامی خودروهای برای مقاصد مسابقه‌ای و یا افراد علاقه‌مند به سرعت ساخته نمی‌شود. بنابراین سازنده خودرو تصور اعمال فشار بیش از حد به خودرو برای مقاصد شهری را ندارد و مشتری در صورت تمایل می‌تواند این قطعه را به خودرو اضافه کند.

سایر مزایا

استرات‌بار علاوه بر افزایش هندلینگ مزایای دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تقویت سرکمک‌ها، توزیع یکنواخت ضربه به چرخ‌ها، تکمیل ضلع چهارم اتاق و عدم تغییر زاویه چرخ‌ها به مرور زمان اشاره کرد. به طورت کلی باید گفت که استرات‌بار مخصوص خودروهای مونوکوک است و برای خودروهایی که شاسی و اتاق جدا از هم دارند این وسیله استفاده نمی‌شود.

قیمت

قیمت استرات بار براساس شرکت سازنده آن و نوع قطعه و خودرو کاملا متغیر است. به صورت کلی اگر به دنبال خرید استرات بار برای خودروهای داخلی باشید می‌توانید با حدود ۲۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان این قطعه را خریداری کنید. با توجه به این موضوع انتظار می‌رود قیمت استرات‌بار برای خودروهای وارداتی گران‌تر باشد. لازم به ذکر است که می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود نمونه‌های کاکرکرده این قطعه را نیز از سایت‌های مرتبط با تبلغات خریداری کنید.


منبع: گسترش نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها