کد خبر : 80403

خودروهای محبوب خارجی در 6 ماهه ابتدایی 1401 چقدر گران شدند؟ + جدول

خودروهای محبوب خارجی در 6 ماهه ابتدایی 1401 چقدر گران شدند؟ + جدول

بازار خودرو طی چهار سال گذشته یکی از ملتهب ترین بازارهای اقتصاد ایران بوده است؛ در این میان خودروهای خارجی به دلیل ممنوعیت واردات و همچنین همبستگی بالاتر با قیمت دلار نسبت به خودروهای داخلی با افزایش قیمت بالاتری نیز مواجه بودند. نگاهی به روند قیمتی ۱۰ خودروی خارجی محبوب بازار داخلی نشان می دهد که قیمت رنو تلیسمان بیش ترین افزایش را ثبت کرده است. قیمت رنو کپچر نیز کم ترین افزایش را داشته است.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین؛ واردات خودرو پس از چهار سال ممنوعیت آزاد شد و آنگونه که مسئولان گفته اند احتمالاً از آذر ماه شاهد ورود خودروهای خارجی به بازار خواهیم بود. با این وجود سقف قیمتی ۲۰هزار یورویی تعیین شده در آخرین نسخه آیین نامه واردات خودرو به این معنا است که نباید انتظار داشته باشیم، همانند سال های گذشته پای خودورهای خارجی رده بالا به کشور باز شود؛ خودروهایی که آخرین مدل های آن ها در بازار ایران به سال ۲۰۱۸ باز می گردد.

در این گزارش نگاهی به تغییرات قیمت ۱۰ خودروی محبوب خارجی بازار ایران در نیمه اول سال ۱۴۰۱ می اندازیم.

بیش ترین افزایش قیمت در میان ۱۰ خودروی محبوب خارجی بازار ایران در ۶ماهه نخست امسال مربوط به رنو تلیسمان است. قیمت رنو تلیسمان E3 مدل ۲۰۱۸ در ابتدای سال حدود یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان بود که در پایان شهریور به ۲میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان رسید. به بیان دیگر،‌ قیمت رنو تلیسمان E3 در ۶ماه افزایش بیش از ۳۶ درصدی را تجربه کرده است.

سانتافه نیز بعد از رنو تلیسمان بیش ترین افزایش قیمت را در نیمه نخست امسال تجربه کرد. قیمت سانتافه IX45 مدل ۲۰۱۸ در فروردین ماه برابر با ۲میلیارد و ۹۳۰میلیون تومان بود که با افزایش ۲۹درصدی به ۳میلیارد و ۷۸۰میلیون تومان در پایان شهریور ماه رسید.

توسان نیز سومین خودروی لیست این گزارش به لحاظ افزایش قیمت محسوب می شود؛ قیمت توسان IX35 مدل ۲۰۱۸ در ابتدای امسال برابر با ۲میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان بود که با افزایش بیش از ۲۸ درصدی به ۲میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در پایان تابستان امسال رسید.

قیمت کولیوس مدل ۲۰۱۸ با افزایش حدود ۲۷ درصدی، قیمت سوناتا چهار سیلندر مدل ۲۰۱۷ با افزایش بیش از ۲۶ درصدی و قیمت سراتو اتوماتیک مدل ۲۰۱۸ با افزایش حدود ۲۴ درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند.

رنو کپچر نیز در انتهای این لیست قرار دارد؛ قیمت رنو کپچر مدل ۲۰۱۷ در نیمه نخست سال افزایش حدود ۱۵ درصدی را ثبت کرده و از یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروی خارجی

 
 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها