کد خبر : 52843

دور جدید کاهش قیمت خودرو در بازار / پراید آماده بازگشت به زیر 100 میلیون

دور جدید کاهش قیمت خودرو در بازار / پراید آماده بازگشت به زیر 100 میلیون

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: با کاهش نرخ ارز در روز‌های آینده قیمت خودرو نیز روند نزولی خواهد داشت.

به گزارش خودروتک، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت بازار خودرو گفت: با توجه به اینکه کاهش قیمت ارز از هفته گذشته شروع شد این کاهش بر بازار آزاد خودرو تاثیر گذاشت و باعث کاهش نرخ خودرو شد.

او افزود: باید توجه داشت که در روز‌های پایانی هفته گذشته شاهد افزایش اندک نرخ ارز بودیم که این روند پایدار نماند و در آغاز اولین هفته آبان ۹۹ نرخ ارز همچنان با ریزش همراه شد.

موتمنی تصریح کرد: در دوران اوج  افزایش نرخ ارز  شاهد افزایش شدید قیمت خودرو بوده ایم که  با کاهش قیمت  دلار نرخ خودرو نیز روند نزولی را در پیش گرفت، به عنوان مثال خودرو سایپا ۱۳۱ که قیمت آن ۱۲۸ میلیون تومان بود  در حال حاضر به نرخ ۱۰۵ میلیون تومان رسیده است، همچنین سایپا ۱۵۱ که قیمت آن ۱۴۵ میلیون  تومان بود با کاهش نرخ ارز به ۱۱۵ میلیون تومان کاهش یافت.

او اظهار کرد: خودرو کوییک از ۱۹۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان رسید که حدود ۳۰ میلیون تومان نرخ آن کاهش یافته است البته  پژو ۲۰۶ تیپ ۲  نیز با کاهش ۳۰ میلیون تومانی از قیمت ۲۵۰ میلیون تومان به نرخ ۲۲۰ میلیون تومان رسید. خودرو سمند ال ایکس هم اکنون به  نرخ  ۲۱۰ میلیون تومان  رسیده است که در زمان اوج  افزایش قیمت ۲۴۰ میلیون تومان بوده است.

موتمنی بیان کرد: با توجه به کاهش قیمت خودرو در  ، همچنان خرید و فروش در بازار به نقطه صفر  رسیده است و معامله ای در بازار انجام نمی‌شود چراکه قیمت‌های موجود در بازار صرفا در کاغذ اعلام می‌شود و سلیقه است که البته   مشتریان توان خرید خودرو با قیمت‌های موجود را ندارند هرچند که نرخ آن کاهش یافته است و افراد منتظرند خودرو به قیمت واقعی برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: با توجه به اینکه نرخ ارز حدود ۵۰۰ تومان نسبت به شنبه (۳ آبان)  کاهش یافته است، امروز روند کاهشی قیمت خودرو را تجربه خواهیم کرد  چرا که بین نرخ ارز و قیمت خودرو رابطه تنگاتنگ و مستقیمی وجود دارد و  نرخ آن‌ها همسو با یکدیگر تغییر می‌کند به گونه‌ای که با کاهش نرخ ارز قیمت خورو کاهش و با افزایش قیمت دلار، نرخ  خودرو افزایش می‌یابد.

او گفت: به طور کلی بازار خودرو در رکود کامل  به سر می‌برد و با ادامه دار بودن ریزش نرخ ارز، قیمت خودرو روند نزولی خواهد داشت و امکان دار اگر نرخ دلار به کانال ۲۷ هزار تومانی و کمتر  برسد قیمت پراید به زیر ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یابد.

نام خودرو  قیمت هفته های گذشته (تومان) قیمت جدید (تومان)
سایپا ۱۳۱ ۱۲۸.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۵۱ ۱۴۵.۰۰۰.۰۰۰ ۱۱۵.۰۰۰.۰۰۰
کوییک ۱۹۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰
  پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰
سمند ال ایکس ۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰.۰۰۰

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها