کد خبر : 40326

سقوط 10 میلیون تومانی قیمت سمند در اسفند / چشم انداز کاهش بیشتر

سقوط 10 میلیون تومانی قیمت سمند در اسفند / چشم انداز کاهش بیشتر

بازار خودرو در شرایطی سال 98 را به پایان رساند که قیمت خودرو به دلیل شرایط پیش آمده فراز و فرود زیادی را تجربه کرد. قیمت سمند LX نیز از این قاعده مستثنی نبود. قیمت سمند LX در اسفند ریزش زیادی را تجربه کرد.

به گزارش خودروتک، شیوع ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از مردم روند فعالیت های غیرضروری خود را متوقف کنند. عدم مراجعه به بازار خودرو نیز یکی از این موارد بوده است. نتیجه آنکه با کاهش شدید تقاضا روند ریزش قیمت خودرو آغاز شد.

قیمت سمند LX در اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند تحت تاثیر فعالیت های سفته بازانه از 100 میلیون تومان نیز عبور کرده و در قیمت های اعلامی از سوی دلالان، قیمت سمند LX حتی 106 میلیون تومان نیز عنوان می شد. این در حالیست که در آخرین روز کاری بازار خودرو در سال 98 ، قیمت سمند LX به 96 میلیون تومان رسید. کاهش تقاضای خودرو به قدری شدید است که تنها در روز 25 اسفند ماه قیمت سمند LX یک روزه 2 میلیون کاهش یافت.

اما سوال اینجاست که آیا الان وقت خرید خودرو سمند LX فرا رسیده است؟ جواب قطعا خیر است. چرا که فضای بازار در حال حاضر فضای ریزش قیمت خودرو است. تداوم کاهش رفت و آمدهای غیرضروری موجب شده تا سطح تقاضا همچنان پایین حفظ شود که به سهم خود قیمت سمند LX و دیگر خودروها را کاهش می دهد.

از سوی دیگر ایران خودرو در چشم انداز تولید خود برای سال 99 افزایش 48 درصدی تولید خود را اعلام کرده است. بی تردید بخش مهمی از این جهش تولید در سال جدید سهم خودرو سمند LX خواهد بود. عرضه بیشتر می تواند به ترکیدن حباب قیمت در بازار کمک کند.

سمند LX

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها