کد خبر : 2394

قیمت خودرو زانو زد

قیمت خودرو زانو زد

زمان زیادی از صعود بی سابقه قیمت خودروها در بازار نگذشته که نرخ محصولات خودروسازان در بازار روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش خودروتک، زمان زیادی از دست به جیب شدن های دلالان همیشه در صحنه بازار خودرو برای خرید خودرو و سوداگری نگذشته که طی روزهای اخیر قیمت خودرو در مسیری نزولی قرار گرفته و هر لحظه بر سرعت این گوی رها شده افزوده می شود. البته نباید از این نکته سطحی بگذریم که عوامل تاثیرگذاری موجب افت و خیز قیمت در بازار خودرو شده است. اعلام آغاز پیش فروش خودرو توسط خودروسازان، یکی از مواردی است که موجب سرعتگیری کاهش قیمت در بازار شده و بر همین اساس دست به جیب های روز گذشته به دست به فروش های امروز تبدیل شده اند.

تند تر شدن آهنگ کاهش قیمت در بازار به ویژه خودروهای پر طرفدار سبب شده تا دلالان بر این تصمیم برسند تا قبل از به شماره افتادن نفسشان دست به فروش خودروها بزنند. به قول معروف " جلوی ضرر رو از هرجا بگیری منفعته" واضح است که بازیگران همیشه در صحنه این بازار هم با توجه به همین نکته و برای اینکه بیش از پیش از حاشیه سودشان کاسته نشود، دست به فروش زده اند. 
 
چند روز پیش اگر به سایتی برای خرید خودرو مراجعه می کردید، بعد از رویت قیمت خودروها، نه تنها از سایت خارج می شدید و آدرس را از تاریخچه پاک می کردید که مبادا دوباره سری به آن بزنید بلکه رایانه را هم برای ساعتی خاموش می کردید. البته که برخی از همین سایت ها هم دیگر در دسترس نیستند به هرحال نگران نباشید هم اکنون کافی است تا فقط با یکی از شماره های موجود در آگهی ها تماس بگیرید، قیمت به دلخواه شما سر خم خواهند کرد.
این تواضع و افتادگی تا جایی است که طی روزهای اخیر تعداد قابل توجهی از خودروهای داخلی کاهش قیمت بیش از ۶ میلیون تومان را تجربه کرده اند. 
 
تنها نتیجه ی مثبت رشد عرضه ی خودرو در بازار دست به جیب شدن خریداران واقعی بوده است اما آیا واقعا روند نزولی قیمت خودروها در بازار فرجامی مثبت خواهد داشت؟ به طور کلی نوسان در هر بازاری سبب ایجاد آشفتگی در بازار خواهد شد، برقراری ثبات تنها وضعیتی است که سبب بروز و ظهور آرامش در بازار می شود. لذا این نکته را باید دستگاه های ذیربط در نظر بگیرند. 
 
بنا بر بررسی ها پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان در کارخانه و در بازار ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱، ۲۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان در کارخانه و ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار، پراید ۱۵۱ در کارخانه ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده همچنین قیمت پژو پارس در کارخانه ۴۰ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان ، اما در حاشیه بازار ۶۴ میلیون تومان بوده پژو پارس TU۵ در کارخانه ۴۲ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان و در بازار ۷۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه ۳۶ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان و در بازار ۵۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در کارخانه ۴۱ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان و در بازار ۶۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خودروی ۲۰۶ صندوق دار V۸ در کارخانه ۴۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان و در بازار ۶۶ میلیون تومان است.
 
گروه خودروسازی سایپا قیمت هر دستگاه خودروی تیبا ۲ در کارخانه ۳۰ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان اعلام کرده ولی این خودرو در بازار ۴۱ میلیون تومان به فروش می رسد، چانگان در نمایندگی ۷۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و در بازار ۱۲۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ در کارخانه ۳۲ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان و در بازار ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو SLX در کارخانه ۳۵ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در بازار ۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در کارخانه ۳۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار ۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. 
 
قیمت هر دستگاه از اولین خودروی ملی از نوع LX در کارخانه ۳۳ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان و در بازار ۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، مدل EF۷ این خودرو در کارخانه ۳۴ میلیون ۳۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار ۵۳ میلیون تومان، سمند دوگانه سوز در کارخانه ۳۶ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان و در بازار ۵۵ میلیون تومان، دنا دنده ای ۴۶ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان در کارخانه و ۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد. 
 
التبه لازم به ذکر است که دنا پلاس اتومات نیز در کارخانه ۵۳ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان و در بازار ۹۵ میلیون تومان و هر دستگاه ۲۰۷ دنده ای در کارخانه ۴۷ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان و در بازار ۸۱ میلیون تومان است.

منبع: میهن صنعت

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها