کد خبر : 83109

جدیدترین خودروهای وارداتی 2023 + معرفی و بررسی کامل

پس از تصویب قانون واردات خودرو در حال حاضر تعداد بسیاری مدل برای وارد شدن در دستور کار قرار گرفته و به کشور ما وارد شده است. از آنجایی که بسیاری از طرفداران مدل های خارجی با آپشن ها و ویژگی های این اتوموبیل ها آشنایی ندارند ما در ادامه به صورت خلاصه برخی از بارزترین ویژگی های آن ها را بررسی کرده و در اختیار شما قرار می دهیم. به علاوه در مورد ایرادهای احتمالی که در این خودروها ممکن است وجود داشته باشد و بهترین راه حل جهت آگاهی از این موارد با شما صحبت خواهیم کرد.

 

پس از تصویب قانون واردات خودرو در حال حاضر تعداد بسیاری مدل برای وارد شدن در دستور کار قرار گرفته و به کشور ما وارد شده است. از آنجایی که بسیاری از طرفداران مدل های خارجی با آپشن ها و ویژگی های این اتوموبیل ها آشنایی ندارند ما در ادامه به صورت خلاصه برخی از بارزترین ویژگی های آن ها را بررسی کرده و در اختیار شما قرار می دهیم. به علاوه در مورد ایرادهای احتمالی که در این خودروها ممکن است وجود داشته باشد و بهترین راه حل جهت آگاهی از این موارد با شما صحبت خواهیم کرد.

 خودروهای وارداتی 1402

لیست خودروهای وارداتی 1402

در این قسمت ابتدا می توانید لیست خودروهای وارداتی را مشاهده کنید. البته ممکن است این لیست تغییراتی را داشته باشد؛ اما طبق آخرین اخبار این لیست در دسترس عموم قرار گرفته است.

 

لیست خودروهای وارداتی 1402

کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۳

کیا پیکانتو مدل ۲۰۲۳

کیا سید مدل ۲۰۲۳

کیا سراتو مدل ۲۰۲۳

کیا ریو مدل ۲۰۲۳

کیا پگاس مدل ۲۰۲۳

کیا سلتوس مدل ۲۰۲۳

کیا K5 مدل ۲۰۲۳

هیوندای کونا

کیا سونت مدل ۲۰۲۳

هیوندای توسان

هیوندای النترا مدل ۲۰۲۳

هیوندای اکسنت

جتور تراولر

فاو بستیون T77

چانگان CS35 پلاس

مینی کوپر (۵ در و ۳ در)

محصولات ونوسیا

بی ام و 116i

گاک GS4

فیات ۵۰۰

سوزوکی ویتارا و بالنو

فیات تیپو

سانگ یانگ کوراندو

اشکودا کاروک

رنو کولیوس و مگان جدید

اشکودا فابیا

زوتی T300

خودروهای جتا

 

بایک بیجینگ X55

 

داچیا داستر

 

 

 

  1. کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۳

کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۳ نسل پنجم خودروهای کیا است که نوعی کراس اور محسوب می شود. در این نسل از کیا ما موتور تنفس طبیعی و توربو شارژ را مشاهده می کنیم. موتور این مدل از نوع چهار سیلندر 2.5 لیتری بوده و این پیشرانه حداکثر 187 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز انتقال قدرت را انجام می دهد. این مدل توسط کوشا خودرو وارد ایران شده است.

کیا اسپورتیج 2023 در دو تیپ وارد بازار ایران می شود که دو حالت تک دیفرانسیل و تمام چرخ محرک خواهند بود.

امکانات آن نیز شامل سیستم سرگرمی به همراه صفحه نمایش دیجیتال 8.8 اینچی، مجموعه پنل ابزار دیجیتال، اندروید اتو و اپل کارپلی، رینگ‌های 17 اینچی، پورت USB-C، سیستم ورود و استارت بدون کلید با قابلیت راه‌اندازی از راه دور، می شود.

 

  1. کیا سید مدل ۲۰۲۳

کیا سید ۲۰۲۳ نیز محصول دیگری از کوشا خودرو است که وارد می شود. کیا سید از کمپانی کیا اما از نوع هاچ بک است.

کیا سید ۲۰۲۳ بر اساس پلتفرم K2 کیا هیوندای تولید شده و به فروش می رسد. این خودرو در دو نسخه به بازار ایران عرضه شده و هر کدام دارای آپشن های متفاوتی هستند. اگر نگاه اجمالی به این اتوموبیل داشته باشید، متوجه شباهت های بسیار آن با کیا سراتو خواهید شد. از جمله ویژگی های جالب توجه در طراحی ظاهری این محصول نیز می توان به چراغ های روشنایی روز کیا سید اشاره کرد که در درون سپر قرار گرفته است.

مشخصات فنی کیا سید ۲۰۲۳ نیز شامل  پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک است.

موتور این اتوموبیل دارای قدرت ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۵۷ نیوتن متر است.

 

ماشین های وارداتی 2023

 

  1. کیا پیکانتو مدل ۲۰۲۳

اگر طرفدار مدل های جمع و جور هستید، کیا پیکانتو می تواند انتخاب مناسبی باشد. احتمالا موتور این محصول دارای گنجایش 1.2 لیتری است و گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته دارد. این پیشرانه قدرت ۸۳ اسب بخار و گشتاور ۱۲۲ نیوتن متر را در اختیار راننده می گذارد. از جمله امکانات پیکانتو نیز می توان به گیربکس خودکار 4 دنده تیپترونیک،  دیفرانسیل جلو، سیستم HAC چراغ ترمز اضطراری، صندلی‌های عقب تاشو، کیلومتر شمار سوپرویژن، سانروف و... اشاره کرد.

 

  1. کیا سراتو مدل ۲۰۲۳

کیا سراتو از جمله معروف ترین محصولات کره ای در بازار ایران است که دارای موتوری۱.۶ لیتری  ۴ سیلندر با تنفس طبیعی است که ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده می گذارد.

گیربکس این محصول اتوماتیک 6 سرعته است و دارای امکانات قابل قبولی است. از جمله امکانات کیا سراتو می توانیم به

رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، رکاب جانبی و اسپویلر عقب، چراغ‌های مه شکن LED، فرمان دی کات، سیستم چندرسانه‌ای به همراه صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی، سیستم ورود هوشمند با قابلیت راه اندازی از راه دور، رادار نقطه کور، دستیار جلوگیری از برخورد عقب، دوربین و سنسور پارک عقب، چهار کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی و نمایشگر فشار باد تایره اشاره کرد.

 

  1. کیا پگاس مدل ۲۰۲۳

پگاس اولین بار در سال 2017 تولید شد و پلتفرم آن با ریو یکی است. به همین دلیل با نگاه به ظاهر این خودرو می توانید شباهت آن را با ریو متوجه شوید. نسخه پایه کیا پگاس 2023 وارداتی، رینگ‌های 14 اینچی فولادی و قالپاق داشته و این احتمال وجود دارد که  نسخه نیمه‌ فول و فول آن با رینگ آلیاژی تولید می شود.

در داخل کابین نیز طراحی ساده ای می بینید که در آن از پلاستیک خشک برای آن استفاده شده است.

گفته می شود نسخه پایه کیا پگاس وارداتی، نمایشگر نداشته و دکمه‌های تنظیم هوای مطبوع آن مشابه خودروهای قدیمی تولید داخل است.

 

کیا پگاس 2023 به یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.4 لیتری به نام Kappa  دارد که 95 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند. از جمله امکانات آن نیز می توان به دو یا چهار کیسه هوا، نمایشگر 7 اینچی سیستم مالتی‌مدیا، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم به صورت دستی، کروز کنترل، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کمک شروع حرکت در سربالایی، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، ترمزهای دیسکی در چهار چرخ و سانروف برقی، اشاره کرد.

 

  1. کیا K5 مدل ۲۰۲۳

کیا K5 مدل ۲۰۲۳ نسل جدیدی از کیا اپتیما است که طرفداران بسیاری دارد. تولید این محصول از سال 2000 آغاز شده و امروزه نسل پنجم آن ارائه شده است. در ظاهر این اتوموبیل نشانه های واضحی از طراحی اسپرت و جوان پسندانه را می بینیم. به طور مثال از این نشانه ها می توانیم به جلوپنجره پوزه ببری  و دی‌لایت‌های جذاب Z شکل و سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ مشکی رنگ، اشاره کنیم.

در قسمت پشت نیز چراغ هایی به هم پیوسته را مشاهده می کنیم که حالت نوردهی آن به صورت خطوط منقطع است.

البته کابین این اتوموبیل به نسبت نمای بیرونی آن ساده تر است و در مجموع برای بررسی کیا K5 2023 از نظر طراحی می توانیم بگوییم که این خودرو ظاهر بسیار خوب و جذابی دارد.

 

  1. کیا سلتوس مدل ۲۰۲۳

کیا سلتوس مدل ۲۰۲۳ نیز می تواند از جمله مدل های محبوب وارداتی باشد که ویژگی های آن قابل توجه است. این محصول یک کراس اوور با ابعاد تقریبا کوچک است توسط کوشا خودرو وارد می شود. از جمله مزایای آن می توان به فضای داخلی خوب، رانندگی با اطمینان، عایق بندی مناسب کابین، اشاره کنیم. البته این محصول معایبی نیز دارد که از جمله معایب آن می توان به سواری خشک، آپشن های کم نسبت به قیمت و موتور با قدرت نه چندان بالا اشاره کرد. گفته می شود این مدل می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد ساکن در شهرهای شلوغ و پر ترافیک باشد. نسخه ای که برای وارد کردن در ایران انتخاب شده دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۱ اسب بخار است و دارای گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته می باشد.

 

ماشین های جدید 2023

 

  1. کیا سونت مدل ۲۰۲۳

کیا سونت یکی از محصولات اقتصادی است که با تمامی نقاط قوت خود یک سری معایب را نیز دارد. به طور مثال بسیاری بر این عقیده هستند که این اتوموبیل قدرت بسیار ضعیفی در موتور دارد و یا اینکه آپشن های آن اندک است. همچنین بسیاری نیز از طراحی ظاهری آن راضی نیستند. در هر صورت این محصول نیز در بازار ایران طرفداران خاص خود را پیدا خواهد کرد و گفته می شود نسخه دارای قدرت 114 اسب بخار وارد خواهد شد.

 

  1. هیوندای توسان

هیوندای توسان با طراحی به روز و جوان پسند از جمله مدل های اسپرت و به روز محسوب می شود. طبق آخرین اخباری که منتشر شده موتور بنزینی 2 لیتری تنفس طبیعی این محصول قدرت خود را از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. این موتور 4 سیلندر توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور را داشته و تک دیفرانسیل است.

توسان در نسخه ای که وارد ایران خواهد شد دارای  امکاناتی همچون صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی، دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صندلی‌های چرمی، فرمان برقی، سنسورهای هشدار موانع، چراغ‌های روز، تهویه مطبوع دو منطقه‌ای،آینه‌های جانبی برقی، ترمز پارک الکتریک و شارژر وایرلس سنسور فشار باد تایرها اتولایت آنتن کوسه ای آینه های جانبی تاشو برقی، ترمز پارک برقی، دکمه انتخاب نوع رانندگی ، اتوهلد سیستم کنترل خودور در سراشیبی خواهد بود.

 

  1. هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت احتمال زیاد توسط کرمان موتور وارد خواهد شد و از آنجایی که برند هیوندا در بازار ایران سایقه درخشانی دارد، انتظار فروش خوبی از هیوندای اکسنت خواهیم داشت.

در بررسی هیوندای اکسنت 2023 از نظر طراحی می توانیم بگوییم که بسیار خلاقانه تر از مدل های قبلی است و این خلاقیت در طراحی داخلی نیز به خوبی مشخص است.

در طراحی خارجی چراغ های جلو طراحی ویژه ای دارد و تمامی اجزا در طراحی خارجی طوری روی هم چیده شده اند که ظاهر مدرن و تهاجمی به آن داده است.

 در دیزاین کابین نیز صفحه نمایش نسبتا بزرگ 10.25 اینچی با قابلیت‌های متنوع به چشم می خورد به همراه دکمه های فراوان روی فرمان.

مشخصات فنی این محصول نیز شامل موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که حداکثر قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب 113 اسب بخار و 144 نیوتن متر خواهد بود. البته در مدل های فول موتور 1.5 لیتری توربوشارژ قرار دارد که در تیپ‌های فول صب می‌شود. همچنین در این محصول از دو نوع گیربکس دستی 6 سرعته و اتوماتیک 7 سرعته استفاده شده است.

 

  1. فاو بستیون T77

فاو بستیون T77 محصولی از کمپانی بستیون است و در 4 مدل تولید و عرضه شده است. در ابتدا این محصول برای بازارهای  امارات، عربستان و روسیه بود تا این که قرار شد وارد  ایران نیز شود. این برند برای بار اول در نمایشگاه پکن 2018 عرضه شده بود و مشخصات فنی آن شامل، یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ با قدرت 168 اسب بخار و گشتاور 238 نیوتن متر است. این موتور به یک گیربکس 7 سرعته DCT متصل  دارد که می تواند با شتاب صفر تا 100 کیلومتر در 9 ثانیه حرکت کند.

فناوری‌ها و قابلیت‌های سرگرمی Bestune T77 Pro 2023 در این محصول شامل یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی است و همچنین دارای قابلیت‌های اتصالی بلوتوث و USB، امکان اتصال به اینترنت و سیستم صوتی با 6 بلندگو نیز دارد.

آپشن‌ها و قابلیت‌های فاو بستون T77 نیز در سطح نسبتا خوبی است و شامل سیستم تشخیص اجسام متحرک، ترمز ضد قفل، دستیار ترمز، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل زیر فرمان فعال، ایربگ، سیستم ضد سرقت (دزدگیر)، پیچ چرخ ضد سرقت، قفل خودکار درب، سیستم تشخیص برخورد، قفل دیفرانسیل، محافظ لبه درب، کنترل پایداری داینامیک، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک‌های اولیه، ضربه گیر گازی، سیستم کمک در تپه، ایموبلایزر، گلگیر جلو، سنسور پارک جلو و عقب، ایربگ عابر پیاده، دوربین عقب، چرخ زاپاس، محدود کننده سرعت، نمایش فشار تایر، مدیریت سیلندر متغیر و... می شود.

 

images_1702463401_657987a9c237d.png

 

12.چانگان CS35 پلاس

چانگان که در سال های گذشته نیز تجربه حضور در بازار ایران را داشت؛ هم اکنون با مدلی بالاتر وارد بازار ایران خواهد شد.

طراحی و ابعاد بدنه این محصول به صورتی است که در جلو چراغ های LED کشیده بوسیله یک نوار ال ای دی به یکدیگر متصل شده اند و نشان چانگان در وسط این نوار قرار گرفته است. طرح مشبک جلوپنجره مشکی رنگ طراحی شده و در قسمت پایین سپر قطعه ای قرمز رنگ با الگوی Y مشاهده می شود که زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

مشخصات فنی آن نیز شامل موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت طراحی شده و موتور آن توانایی تولید 155 اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد.

 در پیشرانه چانگان CS35 پلاس استاندارد آلایندگی یورو ۶ در نظر گرفته شده و مصرف ترکیبی در این خودرو ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

اهمیت کارشناسی خودروهای وارداتی

بسیاری تصور می کنند که خودروهای وارداتی نیاز به کارشناسی شدن ندارند؛ در حالی که اینطور نیست و باید حتما قبل از خرید خودروهای صفر و حتی وارداتی آن ها را کارشناسی نمایید. توصیه ما این است که زمان حضور در نمایندگی برای تحویل خودرو یک کارشناس با خود همراه کنید تا در همان محل نظرات لازم را به شما ابلاغ نماید. در واقع دلیل اهمیت این موضوع آسیب های احتمالی و یا تغییراتی است که ممکن است از نظر فنی روی خودرو اعمال شده باشد. بارها مشاهده شده که خودروهای صفر دارای خط و خش و یا قطعات تعویض شده بوده اند و فرد بدون آگاهی خودرو را تحویل گرفته؛ اما درزمان فروش به دلیل وجود این ایرادها متحمل ضرر و زیان شده است. برای دریافت کارشناسی خودرو در محل می توانید با کارشناسان ما در الوچک تماس  02191008004 بگیرید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها