کد خبر : 83145

مالیات خودروهای لوکس تعیین تکلیف شد

مالیات خودروهای لوکس تعیین تکلیف شد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به تعیین سقف معافیت مالیاتی ۱۲ میلیون تومانی حقوق بگیران برای سال آینده گفت: برای ویلاهای بالای ۳۵ میلیارد تومان و خودروهای بالاتر از ۳.۵ میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، مهرداد گودرزوند چگینی درباره معافیت‌های مالیاتیِ بودجه 1403 اظهار کرد: توافقات خوبی بین دولت و مجلس صورت‌گرفته و در بحث معافیت مالیاتی حقوق کارکنان تا 144 میلیون تومان در سال -12 میلیون تومان در ماه - معافیت در نظر گرفته شد.

کسانی که از سامانه درگاه فروشگاهی استفاده می‌کنند، تا مبلغ 144 میلیون تومان در سال معافیت مالیاتی دریافت می‌کنند و آن دسته که از سامانه مذکور استفاده نمی‌کنند هم معافیتِ 10 میلیون تومان در ماه را دریافت کردند.

وی افزود: برای خانه ویلاهایی که بالای 35 میلیارد تومان قیمت دارند و نیز خودروهای لوکس با مبلغ بالاتر از سه و نیم میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده است.

گودرزوند چگینی ادامه داد: کارگاه‌های زیر 5 نفر مشمول معافیت‌های گذشته را می‌شوند و حقوق بالای 12 میلیون تومان هم مالیات ستانیِ پله کانی دارند.

این نماینده مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: افرادی که از درآمد بالاتری برخوردار هستند، به همان میزان مالیات پرداخت می‌کنند و دیگران بر اساس معافیت، مالیاتی از آن‌ها دریافت نخواهد شد.

گودرزوند چگینی با اشاره به این که نرخ افزایشی 35 درصد برای حقوق‌های بالا در نظر گرفته می‌شود و هرچه حقوق افزایشی‌تر باشد، به این درصدها نیز افزوده می‌شود، گفت: در زمینه مالیات باید به توزیع ثروت دست پیدا کنیم که یکی از راه‌ها دریافت مالیات است.

براین‌اساس کسانی که درآمد بالاتری دارند، مالیات بیشتری می‌پردازند و آن دسته که حقوق کمتری دارند، مالیات ناچیزتری از آن‌ها اخذ می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی لازم صورت‌گرفته تا از مشاغل خرد و درآمدهای پایین، مالیات دریافت نشود و توسعه ما به تجار و صنوف فروشگاهی، استفاده از پزها و درگاه‌های مخصوص فروشگاه است؛ چراکه اگر این سیستم به شبکه مالیاتی متصل شود، به عدالت نزدیک‌تر خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها