کد خبر : 83143

مصوبه فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو تخلف است

مصوبه فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو تخلف است

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طرح فروش ۱۲۰ هزار خودرو در حاشیه بازار با قیمت غیرمصوب سازمان حمایت را تخلف دانست و گفت: مردم متولی خروج خودروسازان از زیان انباشته نیستنند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین ، علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص طرح فروش ۱۲۰ هزار خودرو در حاشیه بازار، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: خودروسازان ابتدا باید تعهدات خود در سامانه یکپارچه را سر وقت انجام دهند و بعد از آن اگر مازاد داشتند، فرقی نمی‌کند فروش در حاشیه بازار باشد یا به صورت قرعه‌کشی، قیمت‌ها مهم است که باید بر اساس آیین‌نامه سازمان حمایت باشد.

جدی با تاکید بر این که فروش در حاشیه بازار خارج از نرخ مصوب بازار را دچار چالش می‌کند، گفت: قیمت‌گذاری هر محصول تولیدی یک روند و مقرراتی دارد، تولیدکننده اجازه ندارد قیمت را غیر از آنچه در آیین‌نامه سازمان حمایت است درج کند و خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست، مگر این که قیمت ۵ درصد زیر بازار همانند قیمتی باشد که سازمان حمایت محاسبه می‌کند.

وی با بیان این که طرحی که برخلاف قانون باشد به مرحله اجرا نمی‌رسد، گفت: در صورت تخلف تولیدکننده‌ها از قیمت‌گذاری سازمان حمایت شرکت متخلف را به عنوان گرانفروش به تعزیرات معرفی کرده و آنها جریمه می‌شوند، مانند اتفاقی که برای یکی از خودروسازان مونتاژی رخ داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قیمت‌گذاری دستوری سازمان حمایت زیر نظر وزارت صمت است و سازمان حمایت سود خودروسازان را هم محاسبه می‌کند و آنها ضرر نمی‌کنند. قرار نیست خودروساز زیان انباشته خود را از طریق فروش در حاشیه بازار جبران کنند. مردم متولی خروج خودروسازان از زیان انباشته نیستنند.

جدی درخصوص واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی نیز گفت: این کار باعث افزایش عرضه می‌شود و اقدام خوبی است.

این نماینده مجلس در مورد تعلل دولت در ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده نیز گفت: اراده دولت ابلاغ آیین‌نامه نیست. وزارت صمت، اقتصاد و بانک مرکزی باید هماهنگ با هم اراده محکم داشته باشند تا این اتفاق رخ دهد. مردم هنوز نگران هستند که اراده دولت در این قضیه جدی نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها