کد خبر : 82986

بالاخره 1000 خودرو ترخیص شد

بالاخره 1000 خودرو ترخیص شد

بیش از ۱۰۰۰ خودرو وارداتی با دستور رییس سازمان ملی استاندارد ایران ترخیص شد.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین، مهدی اسلام‌پناه رییس سازمان ملی استاندارد ایران پیش از ظهر امروز با حضور سرزده در گمرک غرب تهران، دستور ترخیص یک هزارو ۱۳۳ خودروی وارداتی در این گمرک را صادر کرد.

این خودروها که بیش از ۱۰ روز از اظهار آن گذشته به علت عدم تطابق تولید در پارکینگ گمرک دپو شده بود که با دستور رییس سازمان ملی استاندارد ایران و اخذ تعهد قانونی وارد کننده برابر اظهاریه انطباق ترخیص شدند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران امروز با حضورسرزده در گمرک غرب تهران و بازدید از خودروهای وارداتی موجود اعلام کرد: خودروهایی که تایید نوع و تطابق تولید داشته باشند را در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از اظهار ترخیص می‌شود.

اسلام‌پناه گفت: این سازمان ‌برای واردات میلیون‌ها خودرو منطبق و استاندارد آمادگی دارد، اما باید تطابق تایید نوع خودرو و یا روش‌های جایگزینی طراحی شده وجود داشته باشد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مجوز واردات به واردکننده داده شده است، افزود: خودروها پس از ورود و اظهار ترخیص و انتظار قیمت گزاری شورای رقابت وارد بازار و شبکه توزیع می‌شوند.

اسلام‌پناه با بیان اینکه این سازمان جزو برترین و پای‌کارترین دستگاه‌های اجرایی بوده و خواهد بود، طی تماس تلفنی آنی به مدیرعامل سایپا تاکید کرد؛ تا پایان وقت امروز خودروها را از پارکینگ گمرک خارج کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنان اظهار داشت: خودروهای وارداتی باید قابلیت پاس کردن استانداردهای قانونی ابلاغی و مد نظر را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرایط را برای واردات تسهیل و تسریع کرده‌ایم، افزود: اگر واردکنندگان از مبدا‌ تاییدیه و تعهد اصالت همراه با تایید نوع خودرو را داشته باشند با اخذ تعهد قانونی وارد کننده و یا روش‌های جایگزین از جمله برای خودروهای برند ترخیص انجام می‌شود.

 اسلام پناه با اشاره به اینکه عدم ترخیص خودرو فقط مربوط به نظامات استاندارد و گمرک نیست و بعضا سایرعوامل نیز تعلل می‌کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها