کد خبر : 82706

قیمت پایه خودرو افزایش می یابد

 قیمت پایه خودرو افزایش می یابد

عشقی رییس سازمان بورس درباره عرضه خودرو گفت: قول‌هایی در خصوص اصلاح قیمت کارخانه داده شده است تا تولیدکنندگان بتوانند بدون زیان بفروشند. اگر عرضه‌ها منظم بشود، قیمت‌ها طی چند ماه می‌تواند نزولی بشود

به گزارش خودروتک ، رییس سازمان بورس در چهارمین نشست خبری در سازمان بورس گفت: امسال تمام سودهای نقدی از طریق سجام پرداخت شد. این تجربه خوبی بود که سهامداران در کمترین زمان به سود خود رسیدند.بیش از ۳۰ میلیون نفر واریزی سود رسوبی در سال جاری داشتیم.

عشقی در‌خصوص پرسش دیگری درخصوص عرضه خوردو در بورس گفت: در بحث خودرو به‌دنبال افزایش قیمت پایه در حد معقولی هستیم تا به این واسطه تولیدکننده بتواند افزایش کیفیت و رشد تولید داشته باشد.اگر قیمت‌ پایه منطقی باشد، نیازی به فروش در بورس نیست اما اگر خودروسازها به رویه سابقه ادامه می‌دادند دیگر خوردوسازی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: قول‌هایی در خصوص اصلاح قیمت کارخانه داده شده است تا تولیدکنندگان بتوانند بدون زیان بفروشند.تاکنون حجم بسیار کمی در بورس کالا فروخته شده و نمی‌توان گفت که این سازوکار اثر مثبت و یا منفی در قیمت‌ها داشته است اما آنچه که بدیهیست هیچگاه بیشتر از نرخ‌های بازار معامله نشده است.

عشقی خاطرنشان کرد:اگر عرضه‌ها منظم بشود، قیمت‌ها طی چند ماه می‌تواند نزولی بشود اما اگر حدود ۲ الی ۳ درصد از تولید در بورس کالا عرضه بشود، نمی‌توانیم انتظار تاثیرگذاری آن در بازار آزاد را داشته باشیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها