کد خبر : 74825

رئیس مجمع تشخیص از حذف کنندگان واردات خودرو ، رونمایی کرد

رئیس مجمع تشخیص از حذف کنندگان واردات خودرو ، رونمایی کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت و تاثیر مجمع در موضوعات حساس و اساسی کشور، بر لزوم تبیین اقدامات و وظایف اجزای مختلف مجمع تاکید کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین ، آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه در حال حاضر، ساز و کار هیات عالی نظارت روشن است و ارجاع مصوبات این هیات  در مورد مخالفت مصوبات مجلس با سیاست های کلی نظام، به شورای نگهبان، حسب نظرمقام معظم رهبری (مدظله العالی) انجام می پذیرد، از برخی اظهارات درباره مصوبات هیات عالی نظارت، گلایه کرد و یادآور شد: در همین موضوع واردات خودرو جنجال هایی به راه انداختند و آن را بهانه ای برای حمله به کلیت مجمع قرار دادند در حالی که اولاً صحن مجمع اساساً در باره این مصوبه نظری نداده است و متاسفانه برخی بدون توجه و بدون آگاهی، مجمع تشخیص و هیأت عالی نظارت را یکی می پندارند.

وی ادامه داد: ثانیاً هیأت عالی نظارت با بررسی های مختلف کارشناسی  برخی بندهای مصوبه مربوط به واردات خودرو را مغایر سیاست های کلی نظام دانسته است این نظر هیات عالی نظارت است که با رأی اکثریت به تصویب رسیده است. ممکن است کسانی به این نظر ایراد داشته باشند، اما نباید باب تخریب و توهین به هیات عالی نظارت را به این بهانه، باز کرد. ایراد هیات عالی نظارت در واقع برخی خصوصیات و یا ابهامات این مصوبه است که امیدوارم  دلایل آن به صورت دقیق و مشروح  برای مردم تبیین شود.

آملی لاریجانی با یادآوری نقش موثر و حساس مجمع تشخیص مصلحت نظام در موضوعات مهم و اساسی کشور تصریح کرد: تصور عده ای از نام مجمع تشخیص مصلحت این است که تشخیص و تمهید کل مصالح کشور در همه امور برعهده مجمع است در حالی که این چنین نیست و حسب قانون اساسی وظایف خاص و روشنی برعهده مجمع نهاده شده است و مجمع نیز همواره تلاش می کند با دقت، اتقان و صلابت وظیفه خود را انجام دهد نکته مهم این است که در پاره ای موضوعات آنجا که مجمع تشخیص یا هیات عالی نظارت نظر می دهد در واقع آخرین نقطه تصمیم گیری است.
 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها