کد خبر : 70724

افزایش حجم قطعات و لوازم یدکی تقلبی در بازار

افزایش حجم قطعات و لوازم یدکی تقلبی در بازار

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفت: ۲۰ درصد قطعات یدکی موجود در بازار بی‌کیفیت است.

به گزارش خودروتک به نقل از صدا و سیما ، مهدی کاظمی افزود: مطمئنا در صنفی که لوازم یدکی ۲۵۰ نوع خودرو را تامین می‌کند لوازم بی‌کیفیت، قاچاق و تقلبی هم پیدا می‌شود. وی با اعلام اینکه طی ۲۰ ماه گذشته، به بیش از دوهزارو‌۵۰۰ پرونده تشکیل شده در اتحادیه لوازم یدکی خودرو رسیدگی شده گفت: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به شکایت از فروش قطعات بی‌کیفیت و گران‌فروشی بوده است.

کاظمی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد قطعات یدکی خودروی موجود در بازار بی‌کیفیت است، گفت: بی‌کیفیتی لوازم یدکی حاصل عدم مدیریت در گمرکات، سازمان استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت است که اگر این سه دستگاه وظایف‌شان را به درستی عمل کنند بی‌کیفیتی در قطعات یدکی خودرو به صفر می‌رسد.

 وی در مورد قطعات یدکی قاچاق نیز افزود: این قطعات، حدود ۵ درصد بازار را در اختیار دارد و معلوم نیست چطور این قطعات بدون تعرفه و پرداخت عوارض گمرک و مالیات، از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود و همکاران ما را در این صنف گرفتار می‌کند. سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با تاکید بر اینکه برند‌های مختلف باکیفیت در کشور وجود دارد، گفت: برخی از سوءاستفاده‌گران با گذاشتن تولیدات بی‌کیفیت خود درون کارتون‌های لوازم یدکی برند‌های شناخته شده، باعث بدگمانی خریدار به فروشنده می‌شود. 

کاظمی به مردم توصیه کرد: حتما از صنوفی که جواز کسب از اتحادیه را دارند لوازم مورد نیاز خود را تامین کنند، زیرا این افراد آموزش‌های لازم را دیده‌اند. وی، واردات قطعات یدکی خودرو را بیشتر از کشور‌های چین، هندوستان، تایوان و ترکیه اعلام کرد و گفت: البته خودرو‌هایی مانند پراید و پژو و تیبا‌ ۹۰ درصد قطعات‌شان در داخل تولید می‌شود و برخی از خودرو‌ها مثل ال۹۰، حدود ۵۰ درصد از قطعات‌شان تولید ملی است که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک کل قطعات خودرو‌ها را در داخل تولید کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها