کد خبر : 66870

رکود سنگین در بازار لوازم یدکی خودرو

رکود سنگین در بازار لوازم یدکی خودرو

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران اظهار داشت: با وجود این که در مرداد ماه سال گذشته نیز مشکل کرونا وجود داشت اما الان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۰ درصد رکود بیشتر مواجه هستیم.

 به گزارش خودروتک به نقل از ایلنا، سید مهدی کاظمی در مورد وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو اظهار کرد: به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا در بازار لوازم یدکی رکود به وجود آمده است. این رکود هم موجب تعدیل قیمت‌ها شده و هم در بازار فراوانی وجود دارد.

وی در مورد تقاضا و قیمت این اقلام گفت: با وجود این که در مردادماه سال گذشته نیز مشکل کرونا وجود داشت اما الان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 20 درصد رکود بیشتر مواجه هستیم. قیمت‌ها نیز در ابتدای سال 1400 به دلیل افزایش نرخ حق بیمه حدود 30 درصد افزایش پیدا کرد ولی بعد از آن تا به امروز تغییری نکرده است. بسیاری از فروشندگان لوازم یدکی خودرو به علت این که بتوانند حق بیمه، مالیات و... را پرداخت کنند، مجبور می‌شوند محصولات خود را با 2 تا 3 درصد سود یا حتی به قیمت خرید به فروش برسانند. حتی زمانی که فروشندگان نیاز به پول پیدا می‌کنند زیر قیمت نیز اقلام را می‌فروشند.

کاظمی با اشاره به علل رکود در بازار لوازم یدکی خودرو تصریح کرد: به علت وجود مشکل اشتغال در کشور، به ما دستور داده‌اند هر کسی که تقاضای جواز داشت جواز بدهیم. در نتیجه امروز میزان فروشندگان ما در سطح کشور بیشتر از تقاضا است‌، در حدی که اگر به جای سرمایه‌گذاری در این حوزه افراد پول خود را در بانک می‌گذاشتند سود بسیار بیشتری می‌گرفتند. بنابراین یکی از علل رکود، بی‌کیفیتی و گران‌فروشی؛ تعدد مغازه‌داران فروشنده لوازم یدکی خودرو است. اگر از تولید حمایت شود تا تعداد فروشندگان در همه صنوف کاهش پیدا کند وضعیت نیز بهتر می‌شود.

لوازم یدکی

کاظمی در پایان تاکید کرد: با اینکه پیش از این فروش لوازم یدکی دست دوم در واحدهای این صنف را تکذیب کرده بودیم اما به نظر می‌رسد که این اتفاق در حال رخ دادن است. گرچه فروشندگان لوازم یدکی در تهران که به 10 هزار واحد می‌رسند در حوزه ما هستند اما من از همه فروشندگان لوازم یدکی در سراسر کشور تقاضا می‌کنم که از آنجا که طبق قوانین نظام صنفی ما نوفروش هستیم از فروش لوازم یدکی دست دوم و استوک خودداری کنند. اگر مصرف‌کننده‌ در این مورد شکایت کند برخورد جدی خواهیم داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها