کد خبر : 63210

سختگیری جدید وزارت صنعت به خودروسازان

سختگیری جدید وزارت صنعت به خودروسازان

در شرایطی که طی حدود سه سال گذشته سطح کیفی خودروهای داخلی (به روایت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران) تغییر خاصی نداشته، خبر می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد الزامات کیفی خودرو را سخت‌تر از قبل کند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، وزارت صمت در حال حاضر مشغول نهایی کردن آیین‌نامه کیفیت خودروهای داخلی برای سال ۱۴۰۰ است و احتمالا در آینده‌ای نزدیک آن را به خودروسازان ابلاغ خواهد کرد. به گفته منابع آگاه، وزارت صمت در آیین‌نامه جدید، شرایط ارتقای کیفیت در آمارها و گزارش کیفی را سخت‌تر از قبل کرده است.

بر این اساس، گفته می‌شود در این آیین‌نامه توجه بیشتری به نظرات مصرف‌کنندگان خودرو شده است، تا جایی که تغییر ستاره‌بندی (ملاک فعلی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی) منوط به عیب و ایرادهایی است که مشتریان به خودروها وارد می‌دانند.

در حال حاضر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماه گزارش مربوط به سطح کیفی خودروهای داخلی را منتشر می‌کند. در این گزارش، خودروها به چند دسته قیمتی تقسیم و بر اساس ارزیابی کیفی صورت گرفته در آنها، بین یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند.

هرچه تعداد ستاره‌ها بیشتر باشد، نشان‌دهنده کیفیت بهتر خودروها است. حالا وزارت صمت می‌خواهد ارتقای ستاره‌بندی خودروها را منوط به رفع ایراداتی کند که مشتریان می‌گیرند. معمولا آنچه مصرف‌کنندگان در خودروهای داخلی لمس می‌کنند، متفاوت از آمار و گزارش‌های کاغذی است، به نحوی که گاهی سطح کیفی خودروها در واقعیت و پس از استفاده مصرف‌کنندگان، پایین‌تر از آن چیزی است که روی کاغذ می‌آید. به عنوان مثال، ممکن است خودرویی حتی پنج ستاره که از نظر نهادهای ارائه‌دهنده گزارش‌های کیفی، عیب خاصی ندارد، از دید مشتریان ایراداتی داشته باشد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها