کد خبر : 60513

استارت بازار خودرو از امروز / قیمت های سلیقه ای در بازار تعطیل!

استارت بازار خودرو از امروز / قیمت های سلیقه ای در بازار تعطیل!

اگر چه امروز چهاردهمین روز از سال جدید است اما آغاز به کار رسمی بازار خودرو نیز به مانند بسیاری از مشاغل از امروز رقم خواهد خورد.

به گزارش خودروتک، بازار خودرو آخرین روزهای سال 99 را در آرامش نسبی به سر برد و از هیجان شب عید در این بازار خبری نبود. ثبات قیمت ارز از یک سو و عدم ورود تقاضای موثر به بازار از سوی دیگر موجب شد تا تغییر خاصی را در قیمت خودرو در آخرین روزهای سال گذشته شاهد نباشیم.

با شروع سال جدید و در چند روزی که پشت سر گذاشتیم برخی از افزایش قیمت خودرو خبر می دادند حال آنکه عملا بازار واقعی خود در این روزها فعالیت قابل توجهی نداشت و قیمت های اعلامی هم حاصل فضاسازی دلالان در شبکه های اجتماعی بود.

با آغاز به کار بازار از امروز است که می توان طی یکی دو روز آینده تصویری از قیمت خودرو در سال 1400 به دست آورد. با این حال پیش بینی می شود که عوامل موثر بر قیمت خودرو در سال جدید هم فعلا همان عوامل سال گذشته باشد.

مهمترین عامل نیز نرخ ارز است که سیگنال کاهشی یا افزایشی را به بازارهای موازی ارسال می کند. هر چند بازار خودرو دیگر جذابیت سرمایه گذاری و چشم انداز سودآوری را ندارد اما به دلیل آنکه جریان تحویل خودروهای صفر کیلومتر هنوز «قوی» نیست، دارندگان خودروهای صفر کیلومتر هنوز دست بالا را در تعیین قیمت دارند و دارایی خود را با نوسان نرخ ارز می سنجند.

نگاهی به قیمت های درج شده در سایت های آگهی خودرو نیز حاکی از آن است که قیمت های اعلامی برای یک خودرو فاصله زیادی از یکدیگر داشته و مشخص است که برمبنای قیمت به دست آمده در بازار واقعی مطرح نشده اند. در واقع در تعطیلات عید فروشندگان خودروهای خود را با قیمت سلیقه ای عرضه کردند که طبیعتا خریداری نیز برای آنها وجود نداشته است. مثلا در مورد قیمت پژو 405 جی ال ایکس قیمت ها در بازه 180 تا 187 میلیون تومانی درج شده اند!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها