کد خبر : 55895

سیگنال ریزشی شدن قیمت پراید در هفته های پیش رو

سیگنال ریزشی شدن قیمت پراید در هفته های پیش رو

بازار خودرو در رکود به سر می برد و این شرایط به سود سفته بازان نیست. در این میان کسانی که پراید صفر کیلومتر دارند با خطر بیشتر کاهش قیمت مواجه هستند.

به گزارش خودروتک، بسیاری از کسانی که در حدفاصل اواخر شهریور تا نیمه آبان ماه اقدام به خرید خودرو به منظور فروش گرانتر در آینده کردند اکنون در موقعیت زیان قرار گرفته اند. بعد از آن نیز تقاضا به میزانی کاهش یافته که هم تقاضای واقعی و هم تقاضای سفته بازانه از بازار خارج شده است.

روند کاهشی قیمت ارز از یک سو و نبود تقاضای موثر برای خودرو صفر کیلومتر در بازار موجب شده تا چشم اندازی برای ورود به یک دوره افزایش قیمت خودرو وجود نداشته باشد.

این وضعیت به سود خریداران است که در ماه های پیش رو احتمال زیاد با قیمت کمتری در خودروهای مورد نظرشان رو به رو خواهند شد. این چشم انداز کاهشی در مورد قیمت پراید جدی تر است.

پراید خودرویی توقف تولید شده و به بیان خودرویی از رده خارج است. به این ترتیب دیگر از پراید مدل 1400 خبری نخواهد بود. موجودی پراید صفر کیلومتری که اکنون در دست مردم است تا کمتر از سه ماه دیگر به مدل یک سال پایین تر تبدیل می شود.

به این ترتیب دیگر از فروش خودرو مدل سال برای دارندگان پراید خبری نیست و آنها حتی مدل های صفر کیلومتر را هم باید با قیمت پایین تر بفروشند.

به این ترتیب احتمال زیادی وجود دارد که در یکی دو ماه پیش رو با افزایش آگهی های فروش پراید صفر کیلومتر در بازار مواجه شویم. اتفاقی که از اواخر هفته گذشته سیگنال های اولیه آن در پلتفرم های درج آگهی فروش خودرو دیده می شود و فایل های عرضه پراید زیادتر شده است.

این افزایش عرضه در کنار رکودی که فعلا بر بازار خودرو حاکم است می تواند زمینه کاهش بیشتر قیمت پراید را فراهم کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها