کد خبر : 37426

وزیر صنعت: مردم یک میلیون دستگاه پیش خرید کرده اند

وزیر صنعت: مردم یک میلیون دستگاه پیش خرید کرده اند

وزیر صنعت می گوید تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون یورو در حوزه‌های مختلف در چارچوب میزها داخلی‌سازی شده است، اما آمار داخلی‌سازی توسط مردم و شرکت‌ها بیش از این رقم است.این یک‌میلیارد و 200 میلیون یورو کاهش ارزبری داخلی سازی، بر اساس استانداردهای جهانی حداقل 100 هزار فرصت شغلی باید به‌وجود آورده باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش ، به گفته رحمانی کاهش تعهدات دو خودرو ساز را در برنامه کاری ویژه داشتیم، حدود یک میلیون نفر از مردم پیش خرید داشتند، همت شد و تعهدات به جاهایی خوبی رسید و خودورسازان قول داده‌اند که معوقات را تا خرداد ماه 99 صفر خواهند کرد.

وی ادامه داد: در حوزه تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ها و عرضه و فروش خودرو، برنامه داریم. با قطعه سازان قرارداد دراز مدت باید بسته شود.

رحمانی افزود: واگذاری‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد، شرکت‌ها باید واگذار شود تا هزینه‌های مالی کاهش یابد و بسمت کارهای بزرگ برویم.

وزیر صمت در ادامه گفت: بر روی پلتفرم‌های مشترک داریم کار می‌کنیم، قیمت و کیفیت با هم مرتبط است.به جای افزایش قیمت باید بهره‌وری بالا برود، با حذف شرکت‌های چند لایه قیمت نیز پایین می‌آید.ایران خودرو بدنه فعال و مدیریت خوبی دارد، با رونمایی از خودروهای جدید و تحویل به موقع خودرو‌ها به مشتریان، رضایتمندی مردم نیز به‌دست می‌آید.

وی در پایان اشاه کرد: مردم نباید احساس کنند که در فروش، رانت یا تبعیضی قائل هستیم، اگر مورد مستندی بود، نمایندگی که اخلال ایجاد کند را لغو امتیاز می‌کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها