کد خبر : 24604

برخورد شدید با افزایش قیمت کارخانه خودرو

برخورد شدید با افزایش قیمت کارخانه خودرو

یکی دو روز گذشته قیمت کارخانه برخی از محصولات ایران خودرو با افزایش رو به رو شد. البته ایران خودرو این افزایش قیمت را حاصل یک ایراد نرم افزاری دانست. با این حال وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که در چند روز گذشته هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت خودرو نداشته‌ایم گفت: به شدت با افزایش قیمت خودرو برخورد می‌کنیم.

به گزارش خودروتک، رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به این که یکی از خودروسازی‌ها گفته است که افزایش قیمت‌های آنها به دلیل اشتباه سیستمی بوده است، اظهار کرد: من به سازمان حمایت از مصرف کننده دستور بررسی دادم تا متوجه شویم که اشتباه بوده یا تصمیم برای افزایش قیمت گرفته شده است.

وی افزود: اگر بر خلاف مصوبات افزایش قیمت باشد با آن برخورد می‌کنیم و اگر اشتباهی هم وجود داشته باشد باید دلایل آن بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه‌ای برای افزایش قیمت خودرو وجود نداشته است، اظهار کرد: برنامه‌ی کلی ما برای کنترل قیمت افزایش تولید است که اکنون تولید به حالت نسبتا متعادلی رسیده است. قیمت هم در چند وقت گذشته کاهشی بوده غیر از دیروز که اگر بر خلاف مصوبه افزایش قیمت انجام شده باشد حتما به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

وی در مورد دلایل افزایش قیمت مرغ هم تصریح کرد:‌ روزهای گذشته نوسانات در قیمت مرغ وجود داشت که ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است تا مصوبه آن در زمینه قیمت مرغ حتما اجرا شود. نوسانات هم ناشی از عرضه و هم ناشی از برخی از سوء استفاده هاست که سازمان تعزیرات و تنظیم بازار در حال پیگیری است.

رحمانی همچنین  درباره‌ی افزایش مجدد قیمت روغن موتور تاکید کرد:‌ فروش روغن موتور با قیمتی بیشتر از مصوبه حتما تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

وی در مورد آخرین تصمیم برای ارز دیجیتال نیز تصریح کرد:‌فعلا تصمیم اولیه این است که استخراج ارز دیجیتال به رسمیت شناخته شود ولی بهره برداری نه. یعنی استخراج انجام شده و آن را صادر کند.

منبع: ایسنا

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها