کد خبر : 36597

کارنامه سیاه پراید در تصادفات رانندگی

کارنامه سیاه پراید در تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خط تولید خودروهایی که صدمه جدی حین تصادف به سرنشینان تحمیل می‌کند، تا پایان سال ۹۹ متوقف خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس ، سردار سید کمال هادیانفر اظهار داشت: براساس تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده، مشخص شده است که ۲ مدل خودرو هنگام تصادف صدمه‌های جدی به سرنشین وارد می‌کنند و این ۲ خودرو، پراید و پژو ۴۰۵ است.

وی با بیان اینکه طبق گزارش ها از ۱۰۰ تصادف پراید ۳۸ نفر فوت می‌کنند، ادامه داد: از این ۲ مدل پراید، یعنی مدل‌های ۱۳۱ و ۱۳۲ یک مدل آن به طور کامل متوقف شده است و یک مدل دیگر نیز در مرداد سال آینده متوقف خواهد شد؛ پژو هم در برنامه هست که متوقف شود.

هادیان‌فر تصریح کرد: در صحبتی که با مسئولان سایپا داشته‌ایم، قرار شده است به جای پراید، محصولات با قیمت مناسب و ایمن‌تر را به مردم ارائه کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در یکسال گذشته بیشترین تصادفات کشور در استان فارس بوده که منجر به فوت بیش از ۹۷۴ نفر در این استان شده است.

هادیان‌فر عنوان کرد: ۶۷ درصد از این تصادفات مربوط به شهروندان ساکن در استان فارس و مابقی مربوط به مسافر و رهگذر بوده است.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، رتبه اول کاهش تصادفات نیز در استان فارس بوده که با کاهش ۵ درصدی همراه بوده است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: ۱۲ درصد از تصادفات در بانوان گزارش شده است و این نشان می‌دهد که بانوان قانونمندتر از آقایان هستند.

وی خبرهای منتشر شده در فضای مجازی در خصوص پرداخت درصدی از خسارات در تصادفات رانندگی توسط آموزشگاه را رد کرد و افزود: این خبرها شایعه است و آموزشگاه های رانندگی هیچگونه خسارتی را پرداخت نخواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها