کد خبر : 35738

ماجرای پژو 2008 صد میلیون تومانی چه بود؟

ماجرای پژو 2008 صد میلیون تومانی چه بود؟

ایران خودرو در گزارش عملکرد آذر ماه اعلام کرد که ۲۰۹ دستگاه پژو ۲۰۰۸ را با نرخ ۱۰۰ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان به فروش رسانده که در مجموع یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان درآمد برای این شرکت به همراه داشت.

به گزارش خودروتک ، تجارت‌نیوز در روزهای اخیر گزارشی را در خصوص عملکرد ماهانه شرکت ایران خودرو در ماه آذر منتشر کرد؛ این گزارش که بر مبنای اطلاعات به دست آمده از صفحه کدال این شرکت بود، به آمار تولید و فروش محصولات و گروه‌های خودرویی مختلف ایران خودرو اشاره کرده بود.

در این گزارش تصریح شده که مجموع فروش این شرکت در آذر ماه با رشدی ۳۴ درصدی، از دو هزار  و ۴۸۵ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان در پایان آبان ماه، به سه هزار و ۳۲۵ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان در انتهای آذر ماه رسیده است.

اما نکته‌ای که در این مطلب پرسش‌ها و ابهامات زیادی را برای مخاطبان تجارت‌نیوز ایجاد کرده بود، نرخ فروش گروه خودرویی پژو ۲۰۰۸ بود؛ در این بخش از گزارش آمده است که میزان تولید و فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ نیز از ۱۷۰ دستگاه در آبان، به ۲۰۹ دستگاه در آذر رسیده و نیز این خودرو با نرخ ۱۰۰ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان به فروش رفته است که در مجموع یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان درآمد را برای این شرکت به همراه داشت.

اما حقیقت ماجرا چیست؟ آیا قیمت پژو ۲۰۰۸ با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رود؟ پس قیمت درب کارخانه یا بازار آزاد که بسیار بیش از این رقم را ثبت کرده‌اند از کجا نشات می‌گیرد؟

یک منبع آگاه در شرکت ایران خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز در پاسخ به این پرسش‌ها می‌گوید: « پژو ۲۰۰۸ مربوط به تعهدات معوقه است که طبق قیمت اولیه که ۱۰۴ و ۱۱۴ میلیون بوده به مشتریان تحویل داده شده و در مدت اخیر هیچ فروش و تعهد جدیدی برای این محصول ایجاد نشده است.»

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها