کد خبر : 18945

تکنیک دلالان مجازی برای قبولاندن «قیمت پرت» به بازار خودرو

تکنیک دلالان مجازی برای قبولاندن «قیمت پرت» به بازار خودرو

در نقش دلالان خودرو برای افزایش قیمت در کنار کمبود عرضه خودرو به بازار شکی وجود ندارد. این گروه اکنون با سوء استفاده از فضای مجازی مدام در تلاش هستند تا بر طبل افزایش قیمت خودرو بکوبند. رئیس سازمان حمایت معتقد است نباید قیمت‌هایی را که در کف بازار مبنای داد و ستد قرار می‌گیرد به سیاست‌های اتخاذشده وزارت صمت نسبت داد.

به گزارش خودروتک عباس تابش رئیس سازمان حمایت در این خصوص گفت: عوامل گوناگونی روی تعیین قیمت خودرو در بازار اثرگذار است.

تابش با ذکر مثالی، شبکه‌های مجازی را در این موضوع دخیل دانست و عنوان کرد که در شبکه‌های مجازی گروهی با ۳۰۰ عضو حضور داشت، این گروه به دو دسته تقسیم شده بود. ۲۰۰ نفر فروشنده بودند و ۱۰۰ نفر خریدار.وی اظهار کرد: هنگامی که با فروشندگان تماس می‌گرفتیم، اعلام می‌کردند خودروی خود را فروخته‌اند و هنگامی که به خریدار زنگ می‌زدیم خبر از خرید خودروی خود می‌داد؛ بنابراین نه خریدی اتفاق می‌افتاد نه فروشی.

تابش ادامه داد: آنچه حاصل می‌شد قبولاندن قیمتی جدید بر محصولات گوناگون بود. ۲۰ روز بعد که قیمت جدید در بازار جا افتاد، فروشندگان خودروی خود را به بازار آورده و با قیمت‌های جدید برای فروش عرضه می‌کردند.به این ترتیب در شرایطی تابش وضعیت فعلی بازار را به عواملی خارج از اراده سیاست‌گذار اصلی بخش خودرو نسبت داد که شاهد هستیم وزارت صمت به‌عنوان سیاست‌گذار کلان بخش خودرو موظف است با مدیریت بخش عرضه، بخش تقاضا را نیز ساماندهی کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها