کد خبر : 8836

آیا این نسل جدید پژو 2008 است؟

آیا این نسل جدید پژو 2008 است؟

جاسوسان صنعتی تصاویر خودرویی را منتشر کرده‌اند که قطعاً می‌دانیم یک پژو است ولی درباره 2008 بودنش شک فراوانی وجود دارد.

به گزارش خودروتک، اولین تصاویر جاسوسی از نسل جدید پژو 2008 شکار شد؛ کراس اوری که در نسل جدید علاوه بر طراحی جدید از پیشرانه های برقی و هیبریدی بهره خواهد برد.

پژو یکی از رکوردداران فروش انواع شاسی ‌بلند و کراس‌ اور در بازار اروپا به شمار می‌رود؛ اما خبر بد این است که رقبای این فرانسوی روز به روز جسورتر می‌شوند. تقریباً هر خودروساز مطرح در دنیا حداقل سه مدل در سایزهای مختلف را برای فروش راهی بازار کرده است. این برند فرانسوی به لطف حضور مدل 5008 خود توانسته یکی از قدرت‌های سگمنت شاسی‌ بلندهای سایز بزرگ باشد. جایی که اشکودا Kodiaq و نیسان X-Trail در آن رفت و آمد می‌کنند.

با تمام این تفاسیر پژو قصد تصاحب تاج پادشاهی بازار شاسی ‌بلندهای کوچک را دارد. بازاری که در آن رنو کپچر در آن با فروش بیش از 186 هزار دستگاه، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. آنچه پژو برای رقابت در این میدان تدارک دیده، کراس ‌اوری است به اسم 2008. محصولی که سال 2013 رونمایی شد و البته اقبال خوبی را نیز برای خود دست و پا کرد. این خودرو هنوز هم یکی از پرفروش‌های پژو تلقی می‌شود.

با توجه به این مسائل است که تست مخفیانه کراس ‌اور جدید این شرکت مشکوک ارزیابی شده. خودرویی که اگرچه می‌دانیم پژو است ولی درباره ماهیت مدل آن شک و تردیدهایی وجود دارد. پوشش سنگین استتاری امکان تشخیص و قیاس خودرو را از روی خطوط آن تقریباً غیرممکن کرده است؛ اما فاصله بین دوچرخ، زوایای سقف و فرم گلگیرها حکایت از حضور 2008 جدید دارد.

درباره این خودرو یک نکته عجیب خودنمایی می‌کند. پژو تست میدانی این محصول را در حالی انجام داده که در مخزن سوخت آن برداشته شده است. این احتمالاً یکی از نشانه‌هایی بود که می‌شد ماهیت خودرو را از روی آن تشخیص داد. اگزوزهایی که در نمای بیرونی این خودرو دیده نمی‌شوند، سیگنال‌های برقی و یا هیبریدی بودن پژوی جدید را ارسال می‌کنند. پژو وعده داده که مدتی پس از عرضه نسل جدید 2008، سیستم هیبرید 48 ولتی نیز به عنوان نیروی کمکی روی پیشرانه این خودرو نصب خواهد شد اما خبر خوشحال‌کننده این است که می توانیم در آینده نزدیک منتظر ورود نسخه تمام برقی این خودرو نیز باشیم که تنها با یک بار شارژ باطری‌ها، توانایی پیمایش 450 کیلومتر را خواهد داشت.

پیش‌تر رندرهای گرافیکی از شاسی‌بلند 2008 در فضای مجازی منتشر شد که در صورت تایید آن‌ها می‌توان امیدوار بود که طراحی‌اش دستخوش یک تغییر انقلابی می‌شود. می‌توانیم حدس بزنیم که نمای جلوی 2008 متحول شده و همچون سایر ساخته‌های جدید این شرکت، شاهد نصب چراغ‌ها و دیلایت‌های افقی در بخش جلوی این خودرو باشیم. با توجه به افزایش ابعاد نسل جدید 2008، گویا پژو تصمیم دارد فضای کابین جادارتری برای این خودرو تدارک ببیند که البته از جدیدترین نسخه فلسفه طراحی داخلی پژو یعنی i-Cockpit بهره خواهد برد. پیش‌بینی می‌شود کیفیت مواد تشکیل٬دهنده ادوات داخلی نیز نسبت به مدل فعلی مراتب بهتر باشد.

در کنار این موارد، مهمترین تغییر آن است که قرار شده نسل جدید 2008 روی پلتفرم جدید پژو یعنی CMP ساخته شود که به صورت اختصاصی برای تولید خودروهای کوچک این گروه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اولین خودرویی که قرار است با استفاده از این پلتفرم ساخته و معرفی شود، نسل جدید پژو 208 است که انتظار می‌رود در جریان نمایشگاه اتومبیل ژنو در ماه مارس 2019 رونمایی شود. شش ماه پس از این خودرو، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسل جدید 2008 نیز توسط پژو معرفی شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها