کد خبر : 74305

مازراتی فولگوره رونمایی شد

مازراتی فولگوره رونمایی شد

شرکت ایتالیایی مازراتی به تازگی از چند مدل خودروی الکتریکی متعلق به سری Folgore رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این خودروها شامل نسل جدید کوپه اسپرت گرن توریسمو، مدل پرطرفدار لوانته، شاسی‌بلند جدید Grecale و چند خودروی اسپرت لوکس و مدل‌های کانورتیبل می‌شوند که قرار است به صورت تمام الکتریکی عرضه شوند.

این خودروساز ایتالیایی عنوان کرد که نسخه‌های الکتریکی همه مدل‌های خود را تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد کرد و تا سال ۲۰۳۰ نیز تمامی‌ فروش این شرکت را مدل‌های منحصرا الکتریکی تشکیل خواهند داد.

دیوید گراسو، مدیرعامل مازراتی در جریان کنفرانسی مطبوعاتی با خبرنگاران، از تصمیم این شرکت برای متوقف کردن فروش خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۳. خبر داد و عنوان کرد که البته این مسئله به شرایط بازار و تقاضای مشتریان نیز بستگی خواهد داشت.

اگر این هدف مازراتی در بازه زمانی مذکور محقق شود، این شرکت به عنوان اولین برند لوکس لقب خواهد گرفت که خط تولید خودروهای برقی خود را تا سال ۲۰۲۵ تکمیل خواهد کرد. البته پیش از این، دیگر تولیدکنندگان خودروهای لوکس همانند پورش، فراری و لامبورگیی نیز برنامه‌های خود را برای حضور در این بازار اعلام کرده‌اند.

با این حال، حرکت این شرکت‌ها به نسبت سایر خودروسازان به تولید و عرضه خودروهای تمام الکتریکی کندتر بوده چرا که هنوز مشتریان زیادی برای خودروهای مجهز به موتورهای V۸ و V۱۲ وجود دارند که تنها دلیل انتخابشان، صدای بلند و غرش این خودروها در حین حرکت است.

مازراتی در طی سال‌های اخیر، تلاش‌هایی را برای تولید مدل‌های الکتریکی انجام داده اما تاکنون نتوانسته بود چنین محصولی را به دنیای واقعیت بیاورد. شاید یکی از مهمترین دلایل این امر، بی‌میلی شرکت مادر یعنی فیات کرایسلر به خودروهای الکتریکی باشد.

با این حال، طبق اطلاعات منتشر شده، اکنون این مدل‌های بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. کوپه گرن توریسمو اولین خودروی الکتریکی خواهد بود که از سری محصولات Folgore عرضه خواهد شد.

این کوپه اسپرت الکتریکی در کارخانه مازراتی درتورین تولید خواهد شد که اخیرا حدود ۷۰۰ میلیون یورو را برای آماده‌سازی مقدمات تولید خودروهای الکتریکی دریافت کرده است. گر ن توریسمو از فناوری پیشرانه برگرفته از محصولات فرمول E بهره خواهد برد و قرار است در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود.

گفته می‌شود که توان این خودرو بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار خواهد بود و می‌تواند صفر تا ۱۰۰ خود را در حدود ۲ ثانیه طی کند. همچنین حداکثر سرعت آن برابر با ۳۰۰ کیلیومتر بر ساعت عنوان شده و از وزن کمی‌نیز برخوردار خواهد بود.

مازراتی در اواخر این ماه نیز اطلاعات بیشتری را در خصوص خودروی الکتریکی جدید خود به نام Grecale منتشر خواهد کرد. شاسی‌بلندی که هنوز جزییاتی در خصوص آن منتشر نشده اما انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ روانه خیابان‌ها شود.

دیگر مدل‌های متعلق به خانواده Folgore طی ماه‌های آتی رسما معرفی خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به مدل MC20 Spyder، سدان Quattroporte و شاسی‌بلند لوانته اشاره کرد.

به مانند دیگر خودروسازان، مازراتی نیز باید چاره‌ای برای صدای موتورهای خودروهای خود که برگ برنده آن در بازار رقابت محسوب می‌شوند، بیندیشد. برخی از شرکت‌ها، صداهای مصنوعی را به عنوان راه‌حل در نظر گرفته‌اند اما مازراتی اعلام کرد که چنین رویه‌ای را در پیش نمی‌گیرد و عنوان کرد صدای مازراتی جعلی نیست و این شرکت، اصالت خود را حفظ خواهد کرد.

این شرکت همچنین از برنامه‌های خود برای توسعه فناوری رانندگی خودران سطح ۳ برای سدان Quattroporte سخن گفت و این یعنی، خودروی مذکور قادر خواهد بود در برخی خیابان‌های خاص و به احتمال زیاد بزرگراه‌ها بدون نیاز به کمک انسان حرکت کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها