کد خبر : 72183

پژو 308 برقی استیشن رونمایی شد

پژو 308 برقی استیشن رونمایی شد

شرکت خودروسازی فرانوسی پژو از محصول جدید e-308 جدید خود که یک هاچ بک الکتریکی محسوب می شود، رونمایی کرد. این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۳ روانه بازارهای جهانی شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت خودروسازی پژو، نسخه های الکتریکی 308 هاچ و استیت از باتری بزرگتر و موتور قدرتمندتری نسبت به e-208 استفاده می کنند.

پژو تایید کرده است که مدل‌های برقی 308 هاچ ‌بک و SW قدرتمندترو  کارآمدتر بوده برد بیشتری نسبت به سوپرمینی e-208  خواهند داشت. به این ترتیب محصول جدید  e-308 به گونه ‌های هیبریدی خالص و پلاگین هیبریدی از خانواده هاچ ‌بک های پژو  ملحق می ‌شود تا در سال آینده، خط تولید پژو 308 را تکمیل کند.

همانند سایر خودروهای الکتریکی در خط تولید پژو، e-308 دارای موتور، شارژر داخلی و پمپ حرارتی زیر کاپوت است. باتری در زیر خودرو و بیشتر در فضاهای زیر صندلی ها قرار می گیرد، در حالی که صندوق عقب این خودرو دارای همان اندازه 308 پلاگین هیبریدی است.

به گزارش سیناپرس، e-308 دارای دیفرانسیل جلو است و تنها با یک گزینه پیشرانه عرضه خواهد شد. این خودرو دارای یک باتری ۴۰۰ ولتی با ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعت قابل استفاده (۵۴کیلووات ساعت ناخالص) بوده و قدرت این موتور ۱۵۴ اسب بخار اعلام شده که ۲۰ اسب بخار بیشتر از e-208 سوپرمینی است. گفتنی است این خودروی جدید با وزن تقریبی ۱۶۰۰ کیلوگرم، وزنی برابر با نسخه 308 هیبریدی پلاگین دارد.

گفتنی است که باتری این خودرو تنها ۴  کیلووات ساعت بزرگتر از مدل کوچکتر e-208 است، اما پژو ادعا می کند که باتری جدید NMC811 راندمان خودرو را افزایش داده و در بین محصولات رقیب سایر شرکت ها، بهترین عملکرد را ارائه می دهد.

به گفته اگنس تسون فاجت، مدیر پروژه برند پژو 308. این باتری به e-308 اجازه می دهد با یکبار شارژ تا ۴۰۲ کیلومتر را طی کند. به گزارش سیناپرس، اگرچه پژو از محصول جدید خود به طور رسمی رونمایی کرده است اما این خودرو هنوز تا ارائه در بازارهای جهانی فاصله دارد.

 مدیرعامل پژو، لیندا جکسون، در این رابطه گفت که استراتژی این شرکت در زمینه نیرومحرکه چندگانه است. به این معنی که خودروهای این شرکت می ‌توانند انواع احتراق داخلی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی از همان مدل را داشته باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها