کد خبر : 70676

بازگشت آستون مارتین ونتیج V12 تایید شد

بازگشت آستون مارتین ونتیج V12 تایید شد

استون مارتین ۱۲ سیلندر Vantage جدید با موتور ۵.۲ لیتری V-۱۲ توئین توربوی عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر از این خودرو به زودی ارائه می‌شود و آنطور که اعلام شده این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۲ به فروش برسد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، ونتیج V12 یک نسخه نهایی از خودرو استون مارتین است که در سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد. در اوایل سال V۱۲ Speedster با  ساختار زیر بدنه سبک وزن بدون شیشه جلو رونمایی شد که به طور موثری قسمت جلوی DBS Superleggera را با قسمت عقب Vantage رودستر ترکیب کرده است.

اکنون می‌توان فرض کرد که V۱۲ Vantage بر اساس همان پایه‌ ساخته شده است و احتمالاً از موتور ۵.۲ لیتری V-۱۲ توربوشارژ دوقلو این شرکت استفاده خواهد کرد و می توان گفت دارای یک موتور ۶۹۰ اسب بخاری باشد.

توبیاس مورز رئیس استون مارتین قبلا تایید کرده بود که برنامه عرضه طولانی مدت برای موتور V-۱۲ که در آینده به بازار عرضه خواهد شد، ندارد چرا که قرار است به طور کامل به پیشرانه‌های AMG روی بیاورد. خط انتشار رسمی در مورد نسخه نهایی نشان می‌دهد که Vantage می‌تواند پایان راه برای تولید موتورهای 12 سلیندر باشد. 

اگرچه در زمان عرضه DB۱۱ در سال ۲۰۱۶ به شدت مورد بازنگری و توربوشارژر قرار گرفت، هنوز ارتباط نزدیکی با V-۱۲ دارد که در آن زمان توسعه یافته بود. فورد مالک این برند بود و آن را در سال ۱۹۹۹ راه اندازی کرد.

با استفاده از همین نیروگاه پرصدا، آخرین V۱۲ Vantage همیشه یکی از نقاط برجسته این محدوده بود که یک موتور V-۱۲ تنفس طبیعی ۵۱۰ اسب بخاری را با گیربکس دستی ترکیب می‌کرد، ترکیبی که در سال ۲۰۱۰ فقط کمی کمتر از آنچه اکنون به نظر می‌رسد عجیب بود.

 متأسفانه به نظر می‌رسد هیچ شانسی برای تکرار این ترکیب وجود نداشته باشد، زیرا برخی منابع آگاه گفته اند که Vantage فعلی با موتور V-۸ آخرین خودرویی است که این شرکت با گزینه گیربکس دستی ارائه می‌دهد. گفتنی است قیمت ۱۸۱ هزار دلاری، آخرین V۱۲ Vantage در مقایسه با رقمی که برای خودروی جدید درخواست شده است، معامله‌ای ظالمانه به نظر می‌رسد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها