کد خبر : 58676

مک لارن آرتورا رونمایی شد

مک لارن آرتورا رونمایی شد

سوپراسپرت مک لارن آرتورا هیبریدی با ۶۷۶ اسب بخار قدرت الکتریکی V۶ رونمایی شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سوپراسپرت مک لارن آرتورا هیبریدی با ۶۷۶ اسب بخار قدرت الکتریکی رونمایی شد. اولین سری ترکیبی این برند در هر ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. در سال ۲۰۱۲، مک لارن برای اولین بار تولید هایپرکار P ۱ را آغاز کرد.

اولین محصول ترکیبی این برند، تولید ترکیبی از ۹۰۳ اسب بخار، زمان صفر تا ۶۲/۲ ثانیه و برد الکتریکی حدود ۳۱ کیلومتر را ارائه داد. این خودروساز در هنگام نوسازی بیش از ۱.۰ میلیون دلار هزینه کرد، اکنون مک لارن تقریباً همین کارایی الکتریکی را با قیمت بسیار مناسب تری ارائه می‌دهد.

مک لارن آرتورا ۲۰۲۲ اولین سری تولیدی هیبریدی با عملکرد بالا در این برند است. این پیشرانه ۳.۰ لیتری، V ۶ توئین توربوشارژ را در خود جای داده است که به تنهایی ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۳۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. "E-Motor" واقع در محفظه زنگ انتقال قدرت این خودرو، ۹۴ اسب بخار اضافی و ۱۶۶ پوند فوت گشتاور اضافه می‌کند، و کل خروجی ترکیبی را به ۶۷۱ اسب بخار قدرت  و ۵۹۳ پوند می‌رساند.

سوپراسپرت مک لارن آرتورا هیبریدی رونمایی شد

این نیرو باعث می‌شود که Artura فقط در ۳.۰ ثانیه (فقط ۰.۲ ثانیه کندتر از P ۱) حرکت کند و حداکثر سرعت آن به ۳۲۹ کیلومتر در ساعت برسد. این پیشرانه منحصراً با یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه جدید جفت می‌شود.

موتور الکتریکی از یک بسته باتری متشکل از پنج ماژول یون لیتیوم با ظرفیت ترکیبی ۷.۴ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. مانند P ۱، آرتورا دارای برد الکتریکی خالص ۳۱ کیلومتر با قابلیت پلاگین است. با استفاده از یک شارژر استاندارد EVSE، مالکان می‌توانند فقط در مدت دو ساعت و نیم خودرو‌های خود را از صفر تا ۸۰ درصد شارژ کنند.

سوپراسپرت مک لارن آرتورا هیبریدی رونمایی شد

آرتورا اولین وسیله نقلیه‌ای است که از معماری سبک وزن کربن جدید McLaren (یا MCLA) استفاده می‌کند. مهندسان این پلتفرم را به طور خاص برای استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی مانند این مورد طراحی کردند و اکنون آلومینیوم و فیبر کربن، دارای فرم‌های مناسب است.

 وزن مک لارن آرتورا ۳۳۰۳ پوند است. اجزای ترکیبی، مانند موتور و بسته باتری در مجموع فقط ۲۸۷ پوند وزن دارند. بسته باتری ۱۹۴ پوند وزن دارد در حالی که E-Motor ۳۴ پوند وزن دارد. در همین حال، موتور بنزینی ۳۵۳ پوند وزن دارد که باعث می‌شود ۱۱۰ پوند سبک‌تر از V ۸ قبلی باشد.

سوپراسپرت مک لارن آرتورا هیبریدی رونمایی شد

معماری جدید MCLA همچنین به مک لارن امکان می‌دهد تا برای اولین بار تعدادی از ویژگی‌های ایمنی فعال را با هم ادغام کند. آرتورا اولین خودرویی است که با سیستم جدید سرگرمی مک لارن (موسوم به MIS II) همراه با صفحه نمایش لمسی با کیفیت بالا، Apple CarPlay و Android Auto و نرم افزار جدید تله متری آهنگ با عملکرد Variable Drift Control است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها