کد خبر : 52115

بررسی مک لارن 720S

بررسی مک لارن 720S

مک‌لارن ۷۲۰ اس توسط شرکت خودروسازی مک‌لارن، طراحی و ساخته شده و قرار است تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مک‌لارن ۷۲۰ اس (McLaren ۷۲۰ S) توسط مک‌لارن، شرکت خودروسازی انگلیسی، طراحی و ساخته شده است. این خودرو، دومین خودروی کاملاً جدید از «سری سوپر» شرکت مک‌لارن است که با عرضه در مهٔ ۲۰۱۷، جایگزین مدل ۶۵۰ S شده‌است.

۷۲۰ S اولین اتومبیلی است که مک لارن تصمیم دارد به عنوان بخشی از برنامه خود برای عرضه ۱۵ خودروی جدید تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند.

۷۲۰ S دارای موتور جدید M ۸۴۰ T مک لارن است که تکامل یافته موتور M ۸۳۸ T محسوب می‌شود که در ۶۵۰ S استفاده شده است. موتور V ۸ با توربوی دوگانه با حجم موتور ۴ لیتر (۳٬۹۹۴ سانتی‌متر مکعب)، توانایی تولید ۷۲۰ اسب بخار متری (۷۱۰ اسب بخار؛ ۵۳۰ کیلووات) نیرو در دور موتور ۷٬۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد که نام این خودرو نیز بر اساس میزان قدرت خروجی موتور بر واحد اسب بخار متری انتخاب شده‌است.

برای افزایش حجم موتور، طول پیستون‌ها به میزان ۳٫۶ میلیمتر افزایش یافته و ۴۱٪ از قطعات موتور نیز جدید هستند. گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز برابر با ۷۷۰ نیوتن متر (۵۶۸ پوند-فوت) در دور موتور ۵٬۵۰۰ دور بر دقیقه است.

سیستم تعلیق «کنترل شاسی پرو اکتیو ۲» مورد استفاده در ۷۲۰ S، نسخه‌ای پیشرفته‌تر از نمونهٔ به کار رفته در مدل ۶۵۰ S است، با این تفاوت که وزن آن نسبت به نسخهٔ پیشین ۱۶ کیلوگرم (۳۵ پوند) کاهش یافته‌است. این سیستم در نسخهٔ جدید در بر دارندهٔ شتاب‌سنج در بالا، و حسگر فشار در بالا و پایین هر کمک‌فنر است تا برای بهبود تنظیمات لحظه‌ای سیستم تعلیق، اطلاعات دقیقی را به رایانهٔ مرکزی این خودرو منتقل کند. این سیستم تعلیق بر اساس نتایج یک تحقیق در دانشگاه کمبریج طراحی شده‌است.

فضای داخلی این خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌است که ترکیبی از عناصر مدرن با عناصر الهام‌گرفته از خودرو‌های مسابقه‌ای باشد. تودوزی این خودرو از جنس چرم ویر و آلکانتارا، به همراه تزئیناتی از جنس الیاف کربن است. سیستم صوتی باورز اند ویلکینز نیز از دیگر امکانات استاندارد این خودرو است.

صندلی‌های ثابت ساخته‌شده از فیبر کربن از امکانات انتخابی برای این خودرو محسوب می‌شوند. طراحی فضای داخل کابین ۷۲۰ S بر روی رانندهٔ خودرو متمرکز شده است.

نمایشگر لمسی کنسول میانی با زاویه‌ای دورتر نسبت به راننده قرار گرفته، اما کنترل‌های روی کنسول به گونه‌ای طراحی شده‌اند که راننده به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته‌باشد.

طبق اعلام شرکت خودروسازی مک لارن، ۷۲۰ S دارای شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰–۶۲ مایل بر ساعت) ۲.۸ ثانیه و ۰–۲۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰–۱۲۴ مایل بر ساعت) ۷.۵ ثانیه است و مسافت ۴۰۰ متر (۱.۴ مایل) را در مدت ۱۰٫۲ ثانیه و با حداکثر سرعت ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت (۱۴۴ مایل بر ساعت) طی می‌کند.

همچنین بیشینه سرعت این خودرو به ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت (۲۱۲ مایل بر ساعت) می‌رسد. فرمان‌پذیری ۷۲۰ S با استفاده از سیستم کنترل شاسی پرو اکتیو ۲ مک‌لارن بهبود یافته‌است. مک‌لارن ۷۲۰ S همچنین در میان حالت‌های مختلف قابل انتخاب رانندگی، دارای حالت دریفت نیز است که با ایجاد تغییراتی در سامانهٔ کنترل پایداری، اجازهٔ لیز خوردن چرخ‌ها و در نتیجه انجام دریفت را به خودرو می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها