کد خبر : 53554

هیولای 6 چرخ رضوانی با 1300 اسب بخار قدرت

هیولای 6 چرخ رضوانی با 1300 اسب بخار قدرت

شرکت رضوانی موتورز که درزمینهٔ تولید خودروهای خاص تبحر دارد در اقدامی هیجان انگیز از هرکول 6 چرخ خود رونمایی کرده است.

به گزارش خودروتک، خودرو رضوانی هرکولس یا همان هرکول که در حال حاضر عنوان پرقدرت‌ترین وانت 6 چرخ را با خود یدک می‌کشد برای پیش‌فروش با پیشرانه های مختلفی بر روی سایت این شرکت قرارگرفته است.

هرکول 6 چرخ تنها سه رقیب پرمدعا دارد که به‌صورت خودروی استاندارد کارخانه ای 6 چرخ تولیدشده‌اند. مرسدس بنز G63 و هنسی فورد رپتور ازجمله خودروهای مشابه هرکول هستند ولی ازنظر قدرت با محصول جدید رضوانی که 1300 اسب بخار قدرت دارد بسیار فاصله دارند و قدرتشان کمتر است.

رضوانی در سال 2019 هم از خودرو تانک جدید خود رونمایی کرده بود که 1000 اسب بخار قدرت داشت. هرکول درواقع همان تانک رضوانی است که کشیده شده و تقویت شده است البته با داشتن 6 چرخ محرک عملکرد کاملاً متفاوتی از آن می‌توان انتظار داشت. 

به نظر می‌رسد وانت‌ها در دو سال اخیر دست‌خوش تغییرات زیادی شده‌اند و به‌تدریج شاهد حضور وانت‌هایی باقدرت بیشتر از 1000 اسب بخار هستیم که برچسب قیمت آن‌ها همانند قدرتشان نجومی است.

هرکول 6 چرخ قیمت پایه 222 هزار دلاری با موتور با قدرت 285 اسب بخار 3.6 لیتر و 8 سیلندر دارد و در نسخه نظامی قیمتش به 325 هزار دلار می‌رسد. اطلاعات چندانی از مشخصات کامل آفرود و سیستم تعلیق خودرو هنوز اعلام نشده است.

از جمله ویژگی‌های هرکول داشتن جعبه‌ دنده 8 سرعته و اتوماتیک است که نیروی موتور را به هر 6 چرخ خودرو منتقل می‌کند. در رابطه با موتور مشتریان می‌توانند موتورهای 500 اسب بخاری و 1300 اسب بخاری را هم سفارش دهند.

در نسخه 1300 اسب بخاری حجم موتور 7 لیتر است و این موتور 8 سیلندر مجهز به توربوشارژر در زیر کاپوت کشیده و مرتفع هرکول قرار گرفته است که مربوط به Dodge Ram TRX است و در نهایت با این موتور قیمت خودرو به 249 هزار دلار می‌رسد.

هرکول در نسخه نظامی با شیشه‌ها و بدنه ضدگلوله و سامانه‌های متعدد امنیتی ارائه شده است. در رابطه با سرعت و سایر سامانه‌های مربوط به آفرود خودرو اطلاعاتی در دسترس نیست. به نظر می‌رسد این خودروی 6 چرخ بر روی دو ویژگی مهم خود در حال تبلیغ کردن است که قدرت موتور و 6 چرخ بودنش است.

در ویدیویی که از این خودرو منتشر شده است قابلیت خاصی از خودرو به نمایش گذاشته نشده  و در رابطه با امکانات و سایر توانایی‌های بی‌راهه نوردی خودرو حرفی زده نشده است. 

خودرو رضوانی هرکول شش چرخ

خودرو رضوانی هرکول شش چرخ

خودرو رضوانی هرکول شش چرخ

خودرو رضوانی هرکول شش چرخ

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها